tirsdag 19. april 2011

Førr ei DAME :)

Endelig, sommerbane, skoløs og Ardvinna fikk vise hvor god hun er :) Må jo bare innrømme det, jeg synes det var vel fortjent. Stakkar Ardvinna har hatt litt “stang ut” noen løp nå, og jeg synes hun har kjempa tappert etter både trafikk problemer (V75 løpet i mars) og gjørmebane/mista sko osv. I går var det Ardvinna sin dag, og det fortjente hun sannelig :)

Førsta dame ut i går var Sunflower, men hun ble vel heit og feila på første bortre. Dermed mista hun for mye, og selv om hun la inn en formidabel opphenting, så holdt det ikke i går. Hele feltet gikk litt for fort ut etter min mening, de kjørte som om det var V75 premier å vinne. Sunflower øste seg opp og ville litt mere enn hun kunne, og dermed ble det akkurat 2 tiendeler for seint i mål pga galoppen. Kusken mente hun hadde klart det med glans uten denne galoppen, men trav er nå trav, og da skal det faktisk bare traves. Jaja, hun gjorde et tappert forsøk, og oppførte seg pent på alle måter i går, så vi er fornøyde. Vi får krysse armer og bein for at hun fullfører med stil, til bestått neste gang :)

2011-sunflower18april_01

Ardvinna:

2011-april18-seier_01

Var bare kanon i går :) Rett og slett veldig veldig god, og ble godt kusket av Andre H Stensen også. Løpet var stengt på 70 tusen, og med “amerikaner” sporfordeling, fikk hun spor 3, altså den hesten med 3. minst penger på bok (39 tusen). Løpets favoritt var Bjørkekvikk, og han var også dagens banker ! Vel, han hadde ikke noen sjangse ;-) Ardvinna gikk i dødens første runde, så til tet, og forsvarte teten ypperlig. Kusken satt rolig på oppløpet og kontrollerte henne i mål, mens Atle Solhus jobba febrilsk med dagens banker, som ikke kunne true Dronninga vår :)) Ikke bare gikk hun et strålende løp, hun pynta veldig på sin rekord også, med hele 3 sekunder, og står nå med 30.5 !! Dette lover meget bra :)

2011-april18-seier_02

Her passerer de oppløp for første gang, og neste runde ble det ikke knipset bilder, jeg klarte ikke ;-) hehe.

Slik gjorde hun det damen :) Med stil !!

Selv om Sunflower missa kravet sitt med bare 2 tiendeler, må jeg virkelig si det var min dag i går. Det er ikke så ofte jeg spiller på hest, er ingen gambler, men jeg setter alltid noen kroner på egen hest (Vinner/plassering). De gangene jeg føler hesten har et ok løp, spiller jeg V5 også, og i går plotta jeg 5 rette gitt, virkelig morro! Tok meg tid til å gå gjennom programmet i går ved morgenkaffen, og syntes et par av hestene var underspilt, og det var de! Så ja, i går smilte jeg fra øre til øre, og det gjør jeg enda, makan til “flott dag på jobb” :) Denne skal jeg nyte leeenge !

Annelise

7 kommentarer:

Elisabeth Jensen sa...

Sant som du skriver Annelise. Dette fortjente dere og Ardvinna virkelig! Og for en solid rekordforbedring hun gjør. Utrolig morro. :D

Unknown sa...

Velfortjent og superbra!

Synd Solsikka ikke helt hadde dagen, men den dagen kommer den også :)

Annelise Wara sa...

Takk takk, ja, jeg synes Ardvinna fortjente dette nå, hun har jobbet så ærlig og stått på, så nå var det hennes tur :) Blir veldig spennende på mandagen nå, da har hun på papiret et enklere løp, men trav er og blir trav ;-)

Sunflower kommer hun, er litt heit frøkna, og trenger å få litt rutine på bane. Satser på at det går veien for henne også neste gang. 2 små tiendeler er ikke så desperat mye om å gjøre da ;-)

Anonym sa...

Juhu! Gratulerer!

Siri sa...

Dette var gøy å se! Hun er så fin i formen og kusken ser ut til å gjøre en strålende jobb han også. Sitter rolig og pent og kontrollerer til seier.
Gratulerer så mye med seieren! Det blir gøy å følge dere videre.

Anonym sa...

Fantastisk morsomt! Og det er dere så vel unt at det ikke er måte på...
Satser på at Ardvinna er ferdig med uflaksen og heretter får vist hva hun er god for. Og at Solsikka kommer sterkt tilbake så dere har to Vestfoldsdamer å plukke premier med :)

Hipp hipp hurra fra elx & co

Annelise Wara sa...

Takk igjen :) Kjempehyggelig :) Sunflower klarte sitt prøveløp i går, selv med to galopper, så der er det litt å justere på (OG at det er fart i damen - mellom galoppene). Men det betyr at begge traverdamene våre er i siget, Ardvinna er knall for tia, og jeg gleder meg til Leangen på mandagen. Endelig skinner SOLA her ☼