onsdag 17. juni 2009

Yellow Fellow på sommerferie :)

Så har gullgutten til Line kommet hjem på ferie for sommeren. Henta han mandag 15 juni, og nå blir det beite og late dager med resten av flokken vår i sommer. Slapp ut gutten på beite, og sto klar med mitt store kamera for å ta noen blinkskudd….. . Og jada, tok maaange bilder av hoppende glade hester, uten minnekort i kamera . Joda, det ER mulig, men fyttikatta så teit. Så etter de største gledes scene var unnagjort, og jeg kunne konstantere at ingen bilder var å finne i mitt kamera, tusla jeg slukøret til stallen og henta “lomme-kamere”…. en smule irritert på meg selv.

Men noen bilder av Yellow fikk jeg da, rullende i møkka, god til å marinere seg skikkelig gutten….

2009-yellow-15juni_01
Jada, begge sider blir nøye rulla i gjørma, og satt inn …..

2009-yellow-15juni_02
En glad og møkkete Yellow Fellow ;-)

Liten ridetur:

I går tok jeg Rigeljenta og Eldjenta med meg på en liten ridetur. Valgte å la litj’tuppa gå løs, men hun begynner å bli såpass frimodig nå, at vi må nok ha på leietom langs jorder og plener neste gang . Nå tusla vi rett i skogen, og der holder hun seg langs stien, lykkelig og glad – og veldig nysgjerrig.

2009-eldjenta-16juni_01

Etter rideturen må Eldjenta lære å stå bundet i kjetting på stallgulvet. Tidligere har jeg bare hatt henne løs, men hun er såpass modig nå, at hun går ut av stallen på egen hånd. Og Rigeljenta liker IKKE, – slettes IKKE det. Så av hensyn til påpasselig mamma, må li't’jtupp lære å stå bundet gitt. Vi har småtrent litt på dette fra dag en av, så hun vant fort ut at hun sitter fast. Var i grunnen ikke noen sprell i det hele tatt, sto som et lys og så på mora ble salt av :)

2009-eldjenta-16juni_02

Traverguttan;

Pondus er veldig flott om dagen. Traver så fint, og jobber så bra at det er en fryd. Han har åpenbart hatt godt av 10 dagers hvile, og fremstår som sterkere og flottere enn noen gang :) Nå må gutten snart få seg en tur på Leangen, lenge siden han har vært der å jogga.

Vinge Blessen hadde en “date” med favorittdamen sin i går …. . Veterinær Lise Westergren er gutten sin '”fastlege”, og vi tok turen til Melhus får å sjekke gutten. Alt var i grunnen helt supert, veldig lite utslag på alle ledd, bedre enn noen gang faktisk – til tross for en tøff vinter/vår på banen. Litt utslag på begge framknær, de fikk behandling, og nå skal han bare kose seg litt på beite og laded batterier for en ny sessong på banen til høste :)

Annelise

Ingen kommentarer: