tirsdag 30. juni 2009

Litt beitebilder :)

Har tatt masse bilder av flokken i finværsperioden, men pga sola har det ikke vært tid til å pusle med bildene. I dag våkna vi til sommerregn (18 varmegrader og regn – deilig og ganske uvant kost i Nord-Trøndelag), og dermed har jeg tatt med litt tid til å kose meg med alle beitebildene av flokken.

Den 22 juni flytta jeg flokken til nytt beite, og Pondus som fremdeles står alene oppdaga plutselig at gjengen ikke sto på nedsiden, men oversiden;

22juni-pondus_01
Han har fått sitt lille hingstebeite mellom de to store beitene, og nå var plutselig gjengen på andre siden. Har foresten planer om å prøve å sette Vinge Blessen og Pondus sammen igjen nå. Synes litt synd guttongen skal gå alene, så vi får prøve å se om gammelvallaken orker Pondus nå. I vinter ga jeg opp, det gikk veldig hard utover dekken (Pondus kledde av Blessen, eller flerret av ytterklær…. !!).  Nå som gutta både er pigg- og klær laus, prøver vi på nytt.

flokken_26juni_01
Rigeljenta er glad i Yellow Fellow, han har vært favoritt siden første møte i fjor, og ble like kjapt godtatt i år. De henger en del sammen, og Vinge Blessen er like lite populær som Yellow er favoritt hos gamlemor. Veldig snedig denne kjemien mellom hester, Rigeljenta er svært så tydelig på hvem som er pop og hvem som slettes ikke er det!!

flokken_29juni_01
Så når Yellow ikke er vedheng til gamlemor, prøver Vinge Blessen å gjemme seg bak sin gule kompis. Yellow er uproblematisk i flokk, det er i grunnen Blessen også, men han er lavrangs, og blir lett et offer for hester som ikke liker gutten.

flokken_29juni_02
Bromle og Elvira er helt ufarlige for gamlemor, de er godtatt :) Nå er de ganske så samstemte de to små, og henger mye sammen (som et gammelt ektepar :).

jenta-vilja-elvira-bromle-2
Og slik går no dagene. I varmen er det fred og rolig på Trøen, da har de nok med hvile, og litt spising…. et deilig hesteliv !!

Annelise

2 kommentarer:

Klara sa...

Så hyggelig oppdatering fra flokk tilværelsen hos dere. Ser bare helt fantastisk ut. I mitt neste liv vil jeg være hest hos Annelise. :) Gjerne en som løper fort fort og er treningsnarkoman. *ler*

Annelise Wara sa...

Ja - det hadde vært noe hehehe. Jeg vil også være hest på Trøen i mitt neste liv. Så kan jeg stå der å henge i varmen, i skyggen av den store bjørka, og se ned på flata (Stjørdal), fjorden og flyplassen :) (....og så er det bare sommer ..... og sol :)