mandag 1. juni 2009

Begivenhetsrik helg på hestefronten.

Sol og sommer, varmt og godt, og masse hesteaktivitet så langt i pinsa :) Rigeljenta har blitt både sjekke opp og funnet helt klar for bedekking, og søndag morgen kl 09:00 ble hun satt inn med edle dråper fra Tangen Scott. Veterinæren mente det holdt med denne ene insimineringer. Var forberedt på å bestille dråper på mandag også, men egget var klart, og ville gå når som helst. Da stoler jeg på Rekstad – han kan dette :).

Så er det bare å krysse armer og bein for at vi lykkes på første forsøk denne gangen, da blir det føll i april neste år. Termin blir 30 april, men Rigeljenta føller sikkert litt før, og 20 april kanskje ?? Vi får se.

Rekstad kikket også litt på Pondus, som ble funnet frisk og rask :) Det er bare å fortsette å trene i et tempo som som flyter. Og på lørdagen tok vi med gutten til lokalbanen, og han fikk ei fin joggeøkt der sammen Ravn Oddin:

2009-30mai_01

2009-30mai_02

Etter treningsøkta ble gutten skodd (litt lopper i blodet – best å sko ETTER trening…..hehe):

2009-30mai_03
Pondus er ingen liten 2-åring, han er en svært hingst gitt….hjelpes som han vokser gutten !

Lille Elvira har vist litt teng til forfangenhet igjen i år, ser ut som vårgraset er dryg kost for lille tuppa. Hun har holdt Blessen med selskap i luftegården i helga. Jørgen pussa litt på de små “tottelottene” også:

2009-elvira-hovpleie

Nå har vi klippa vekk utflytende hovvegg, og raspet slik at presset på lamellranda blir minimalt. Håper den bittelille dronninga snart løper rundt og er frisk som en fisk snart :)

Monteritt:

2009-monte-startlister

I dag skal jeg ut å lufte meg gitt…..wow, Blessen er nok i bedre form en meg, men jeg skal vel klare en sprint …. Spennende – nå drar vi snart til Leangen :)

Annelise

2 kommentarer:

Julie sa...

Lykke til!!!

Satser på at jeg kan få en seierskommentar fra deg til travritt.no i kveldinga ;)

Cecilie A sa...

Dere har hatt nok å gjøre ja! Lykke til i montèløpet også :)