lørdag 27. juni 2009

Tropevarme :)

Nå har vi hatt sommer og sol i ei uke ca, og det er kjempedeilig. Vinge Blessen nyter sin ferie på gress, og synes nok det er ok å slippe trening i varmen. Pondus derimot, er i normal trening, men han er såpass tynnpelsa at varmen virker ikke negativt på han. Jobber like flittig han, unsett temeratur. Han fikk ei økt på lokalbanen i dag, men trava fint kun “vrangveien”. Etter litt “fuskete” trav på ettervinteren, har han vært kjempefin ei god stund nå, men i dag var det litt “smårusk” igjen. Gutten vokser, vi setter det på “den kontoen” foreløbig.

Insiminert !

Rigeljenta ble insiminert fredags kveld igjen, etter utrolig masse om og men!! For en ettermiddag!! ..  Dråpene kom med buss fra Spang-Berg, og jeg ringte busssjåfør en time før planlagt ankomst til Trondheim – og han var i rute. Når jeg setter kursen mot Trondheim for å hente mine ferskvarer, er det KØ! En bilulykke i Værnestunnelen lager full stopp i trafikken. Jeg ringer busssjåfør og blir enig om at pakken leveres inn på infokontoret til Trafikanten Midt-Norge.

Vel framme, etter en drøy halvtime i kø (i tropevarmen!), forteller fyren bak skranken at posten hadde hentet min pakka …. . Selv tror jeg at jeg har blitt utsatt for en P4 spøk eller lignende, og ler. “Slutt å kødd da fyr – gi meg pakken min!” Det viser seg imidlertid at mine dyre dråper ER levert en postbil, og jeg starter jakta. Først løper jeg opp til postkontoret i Trondheim sentrum; stengt!! Så tilbake, mens jeg prøver å puste og snakke i telefonen samtidig (DET er IKKE lett….). Etter å ha skjeldt ut fyren på Trafikanten , får jeg endelig tak i hovepostkontoret på Sluppen, og de starter arbeidet med å finne ut hvilken av posten’s xx antall biler som har tatt min sæd !!

De sporer opp postbudet, og jeg får beskjed om å hente pakken på Sluppen…. Søren steike ta, for en ettermiddag. Hedigvis hadde Rigeljenta “date” med en tolmodig veterinær (takk Rekstad  !!) og han venter på meg og pakka mi. Rigeljenta blir satt inn et par timer seinere på kvelden enn planlagt, på et flott egg. NÅ er det bare å krysse armer og bein, og satse på at dette bare MÅ blir en liten kanon traver ……hehe , eller at hun i det minste tar seg nå :).

Om det blir føll av dette, er Rigeljenta denne gangen satt inn 3 og et halvt døgn tidligere i fjor. I år kom Eldjenta 23:57 den 20 mai, da sier vi 17 mai neste år .

Annelise

Ingen kommentarer: