mandag 20. april 2009

Vinge Blessen vant igjen :)

For en traver !! Fra spor 10 (autostart, sprint) smatt han til tet…. (!!), og vant igjen. Blekkan & Blessen er et skikkelig radarpar, og sammen tok de nok en seier  , og NY rekord ! Nå står gutten med 1.24.9 – fantastisk !! Han hoppa over 25’tallet, – kan ikke telle gutten , og gikk rett “ned” til 24-tallet. Nesten ikke til å tro.

Statistikken for 2009 så langt er helt ufattelig. 12 starter, premie (plassering) i 11 av dem. Vunnet 3, har også 3 andreplasser samt 2 tredjeplasser. Hele 8 ganger på trippelen…. Utrolig men sant.

Jeg tror vi svever i medgang om dagen, vel vitende om at dette varer ikke evig – det nytes i nu’et , og det er bare så deilig :)

leangen-20april_03
Her er vi ute og varmer, og Blessen går med boots. Har ikke hatt på sko på noen uker nå, trener og varmer i “tøffler” som jeg kaller dem, barfot i løp. Fungerer fremdeles overraskende bra :)

leangen-20april_01
Oppløpet, gutten strutter av muskler og vilje :)

leangen-20april_02
Og jogger lykkelig tilbake til meg og Jørgen som jubler av glede :)

Jentami – Pondus sin søster;

Gikk prøveløp i dag. Hun er 3-åring nå, gikk godkjent mønstringsløp som 2-åring, og var i dag på banen for prøveløp. Det gikk strålende, hun kom i mål på 1.49.6, dvs rett under kravet :) Gratulerer så masse til kusk Linda Olsvik samt Sigmund og Elin . Jentami er etter Rigeljenta og Elding, søster til Pondus (u; Rigeljenta e:Lome Elden, sønn av Elding). Til tross for så masse felles gener, er de ganske forskjellige i farger og tegninger;

jentami-20april_02

Hun kan strekke på labbene damen :)

jentami-20april_03

Og er bare så ufattelig søt og nett, veldig feminim, ganske lita og så edel som en blodser;

jentami-20april_05

Og avtegninger ?…. hehe, Pondus sin rake motsetning !! ikke mange hvite hårene på denne jenta nei.

Annelise – so happy !!

5 kommentarer:

Cecilie A sa...

Masse masse grattis! Jeg så nettopp løpet på RD, hørte bare "Vinge Blessen i tet", så da måtte jeg snu meg å se ;) Han gjorde et kjempeløp, veldig bra tid også! Så gøy :))

Nevvi sa...

Gratulerer igjen! Kjempemorsomt a gitt! Du har tatt lisensen selv og har du ikke?

Annelise Wara sa...

Takk og takk. Joda, jeg har lisens, både monte og kusk. Men synes ikke jeg har noe i banen å gjøre i Vinge Blessen sitt grunnlag (mye mere lønnsomt og overlate tømmene til Jomar Blekkan) hehe.

Mydogs91 sa...

Vinge Blessen er utrulig nydeleg:) Ganske lik nye hesten min, Flyvert:)

Nevvi sa...

Nei, det øker sjansene litt med erfarne kusker. Jeg for min del synes det er ille nok å hurtigkjøre med andre hester. Huking av hjul er min største skrekk.