tirsdag 14. april 2009

Seier i Konrad Eidsmos Æresløp :)

Wow, dette var i overkant av det jeg trodde på forhånd gitt :) Har vært litt vanskelige treningsforhold den siste tia. Råtten snø i marka, og harde grusveier. Prøvde å ri ned til stubbåkrene forleden dag, men der var det for bløtt og sleipt. Så det har blitt ei uke med lange tusleturer og småjogging, noe Blessen bare hatt godt av , for i dag var det overskudd i bøtter og spann.

Merka det alerede i varminga, han var i overkant heit og pigg, og jeg måtte slite for å holde han igjen. Da steg optimismen en smule, og jeg kjente adrenalinet stige ….. hehe.

Fra spor 4 bak bilen fikk Blessen og Blekkan tet, og den holdt de resten av løpet. Første 500 m gikk unna i høyt tempo; 1.24.9 ….(!), så fikk de dempa litt, før de rykka fra op oppløpet. Blessen satte ny pers på mellomdistanse i dag; 1.26.6 For en deilig dag på Leangen :)

leangen13april_01
Her gjør vi oss klare til varming, har enda ikke vært ute i banen og kjent på gutten…. ser litt “morsk” ut …. (hehe).

leangen13april_02
Gutten går skoløs for tia, trener og varmer med boots – fungerer egentlig veldig bra :) Her har jeg litt å slite med, han er heit så det holder, bare så vidt jeg er sterk nok til å holde gutten i normalt tempo.

leangen13april_03
Her ligger gutten fint, tet fra start til mål – det må da gå’an :)

leangen13april_04
Og så blått seiersdekken da (pokaler og sølvskjed også). Litt uenige i heimen her hvordan dette skal brukes. Jørgen vil ha dekkenet som sengeteppe…..hehe, jeg vil vel helst ha det på hesten jeg da .

leangen13april_resultat

En deilig tabell :) Nå har Blessen rundet 300.000,- i inntjente kroner, snakk om fantastisk traver !

Annelise – sliten og glad :)

6 kommentarer:

Nevvi sa...

Fantastisk! Grattis!

Julie sa...

Gratulerer!!!

Han var kjempe flink!

Og seiersteppe fungerer utmerket som sengeteppe det altså ;)

Klara sa...

Superbra! Kjempeflinke er dere alle sammen. Gratulerer!!

Marianne sa...

Gratulerer! Flink hest, kusk og trener!

Annelise Wara sa...

Tusen takk, jeg går enda rundt å bare smiler av glede. Ende gladere ble jeg i går da jeg slapp ut Blessen, han var FULL av energi, og bar overhode ikke preg av å ha tatt seg ut :) Deilig med frisk og glad Vingle Kar !

Cecilie A sa...

Grattis :) :)