onsdag 2. mars 2011

Løp igjen :)

Mandag 7 mars er det duket for nytt løp for Ardvinna. Vi sto over amerikanerløp sist mandag, og venta på dette, og det var vi tydeligvis ikke alene om;-) Hun er godt meldt, men det er det flere som er også. Løpet er stengt på kr 35.000,- og det er akkurat det Ardvinna har på sin konto. Men det er fire hester til som ligger mellom 30’ og 35 tusen på bok, så er er det mange som har meldt godt :) Tidsmessig står hun med en av de bedre rekordene, og den tok hun sist, MED en gedigen galopp. Hun tapte nok et par sekunder på den galoppen sist, så Ardvinna er god for ei tid ned mot 31 (uten galopp og “trafikk-problemer”).

Blir uansett veldig spennende, trav er trav, teori og praksis er ofte veldig forskjellig. Nå hadde vi veldig uflaks sist løp, så jeg synes i rettferdighetens navn at nå er det Ardvinna sin tur :). PÅ papiret ser det i allefall lovende ut, spor 3 bak bilen med Andre H Stensen bak, det er et godt utgangspunkt. Hun trener knallbra for tiden, er i uforskammet god form, og jeg sitter stort sett bare å roer/proo’er damen. Hun har bare lyst å løpe, og jeg lurer på om det i det hele tatt finnes noen “bunn” i henne. Har ikke tenkt å teste det ut, men jeg spekulerer på HVOR mye som skal til før hun blir sliten i trening hjemme?? Svett og pust er det, men aldri så sliten at hun stopper frivillig. Har ikke opplevd maken til treningsvillig hest jeg, her er det bare å ROE ned for min del ;-)

Jeg håper på en plass på trippelen, det har jeg lov til ;-) Men det viktigste er at hun får et fin løp, slipper “trafikk-problemer” og at hun og kusken gjør sitt beste, da skal jeg være fornøyd uansett hvor hun ender :-)

2011-7mars-lop7

Annelise

1 kommentar:

Julie sa...

tvi, tvi!!

Det er uten tvil Ardvinnas tur nå ;)