tirsdag 22. mars 2011

Innevær . . .

Ikke så ofte våre hester står inne på dagtid, men i dag var det skikkelig ruskevær, så de fikk bare være ute mens jeg møkka og rydda litt inne. Skikkelig storm, minna mere om høststorm, enn vårvær ! I går regna det hele dagen, da jeg sjekka yr.no i går kveld, kunne jeg med glede konstantere at i dag skulle det “bare” være bygevær i dag. Vel, den gleden var kortvarig, et jeg ikke hadde fått med meg var stormen :-/ Det har blåst 20m pr sekund i dag, det er ganske heftig vind, så har det regnet, sluddet, haglet og vært stort sett skikkelig utrivelig:

I går fikk Ardvinna en fin trimtur i regnværet, i dag ble det ikke trim på noen av damene, jeg streika ! Rett og slett, og flokken var glad da jeg tok dem inn til ettermiddagsmat. Pusla litt med dem inne i dag, og Blessen har fått prøve sin nye sele;

2011-22mars-blessen_01

Vi kom over ei pent brukt arbeidssele fraTärnsjö, og her står Blessen stolt og glad :) Neste vinter blir det sledekjøring, og jeg tror jammen meg også Arvinna skal få teste ut det. Hun er såpass kald og stødig at det tror jeg hun vil ta på “strak hov”. Så får vi se da, om småjentene også skal inn i arbeids sela med årene ??  Blessen er str; “liten hest” i antall cm over manken (eller ponni for å være helt nøyaktig hehe), men i bredden går han akkurat inn i str full gitt, pussige greier du ! Litt vedarbeid rekker vi kanskje før regnet tar med seg all snøen ned til de store dammene på flata!

Lillesøster har fått på seg hodelag og bitt for første gang i dag, og det gikk veldig rolig for seg, hun protesterte mere Eldjenta i fjor. Så fikk hun seg en runde med “pels-skrapa”, og vi begynner å ane en liten ung dame under vinterulla :-)

2011-22mars-pia_01

Utopia er vesentlig mindre enn Eldjenta, blir nok lik sin storebror hun, og han har flydd fort på banen, så det er ikke størrelsen det kommer an på.

Ardvinna har bare slappa av i dag, er meldt til løp til mandagen, og nå VIL vi ha TØRR bane !! (….værsåsnill… :-)

2011-22mars-ardvinna_01

Og om Ardvinna har slappa av, har Sunflower virkelig kosa seg inne i dag:

2011-22mars-sun_01

Tror de satte pris på å få komme inn etter noen timer ut i stormen, håper den løyer litt, kan ikke “skulke” treningen mange dager på rad, i morgen blir det vel ut på tur, uansett vær :-O

Annelise

4 kommentarer:

Elisabeth Jensen sa...

Blåst noe helt forferdelig her også de siste dagene. Men med sol i det misnte.

Den selen du fikk tak i så jo virkelig ikke brukt ut en gang. De arbeidselene der skal jo være utrolig bra også. Ser frem til masse sledebilder neste vinter.

Annelise Wara sa...

Snøstorm her, og slik skal det visstnok fortsette mange dager :-/.

Den sela er lite brukt, veldig lite brukt, så vi er veldig fornøyde :) Når Jørgen og Blessen har fått dratt opp alle ved'en, kan det hende det blir sledetur, ser ut som vi rekker det - for våren har vist ikke tenkt å vise seg riktig enda ;-P

Anonym sa...

kooooser meg med masse fine bilder :) Og lurer på hvor sommeren deres har tatt veien...

Annelise Wara sa...

Hyggelig :) Dette med bildene ;-) altså, ikke våren som forsvant. Det er blitt skikkelig vinter igjen, sikkert snødd en halvmeter de siste dagene, og det skal fortsette. Jaja, ikke så mye å gjøre med det. Trøster meg med at det enda er reint og fint i luftegårdene, og det blir det nok en stund framover.....