onsdag 13. januar 2010

Med lopper i blodet :-)

Det er Pondus det ! Han har hatt treningsfri en drøy uke pga et par host på siste kjøreturen. DA tar ikke jeg noen sjangse lengre ….. det har vært nok host og snørr, vil ikke starte det nye året med mere hoste osv.

MEN – Pondus er vant til å trene, og det å tusle i luftegården hele dagen er ikke godt for gutten i lengden. Han har vært som en kålorm…. nei; loppe på vei inn og ut !! De siste dagene har jeg ikke hørt et eneste lite host, og i går fikk han lov å løpe litt fritt på ridebanen. Han var GLAD og lykkelig over å få slippe ut litt overskudds energi !!! Og det skjedde også uten en eneste host :) :) :)

Det betyr at vi starter forsiktig med trening igjen, tar fram lettspeedcarten, og tar oss noen rolige turer, blir godt til både Pondus og meg det :)

Været er fremdeles flott, kaldt gammeldags vinter. Ikke så masse snø, men flott. Mulig jeg er litt over middels opptatt av vær og vind. Men når en er ute hele dagen, i allefall fram til middag, så blir man det…. ! Starten på den nye året har vært usedvanlig kald, både her og i sørlige deler av norge (og ut i den store verden også). Denne globale oppvarmingen ser ut til å ha “tatt pause”, jeg for min del frykter vel heller ny istid enn global oppvarming for øyeblikket ;-)

Men her er Pondus, lykkelig over å få utløp for en stor dose overskudds energi i går;

2010-12jan-pondus_02

2010-12jan-pondus_01

Strålende vinter, og flotte forhold på Trøen. Vi har (utrolig nok!!) berget vannet i sprengkulden (heldivis), selv om hestene har stått ute mesteparten av dagen. Det er dessuten flere grader varmere i høyde, opp til 6 grader forskjell har jeg notert….. og det er faktisk ganske mye! Når det er minus 17 på flata, kan det være bare 11 – 12 kuldegrader i høyden; nesten vår !! hehe.

Annelise.

Ingen kommentarer: