onsdag 7. oktober 2009

Snø !!!

På kvelden 5 oktober var det julestemning rundt stallen…… vel tidlig…!! Tirsdag morgen lå den fremdeles rester av sorten, og hoppeføllene fikk stifte bekjentskap med Kong Vinter! Det tok det veldig pent :) Sprang rundt med høy haleføring og pustet veldig de første meterne, så var det “full fres” fram og tilbake; iiiiihaaaa! Egentlig hadde jeg forventet at småfrøknene skulle vise litt mere “sjokk” – HVA ER DET ? liksom ;-) Men nei da, det var ikke så voldsomt.

De som reagerte mest var Bromle og Vinge Blessen, de viste STOR gjensynsglede over fenomenet Vinter! Begge hoppa og spratt, og rulla seg skikkelig i snøen; YES – endelig vinter for “gammelvallak’ene” på stallen ;-) Hadde selvfølgelig ikke med kamera da jeg slapp ut gutta, trodde liksom ikke de ville vise snøen større interesse enn meg ….. for jeg kunne godt ha vært foruten (det er MANGE uker for tidlig !!).

jentene-6okt_01
Hva er dette for noe da ?” Lurer Lykkepia.

jentene-6okt_02

jentene-6okt_03

jentene-6okt_04

Håper den smelter like fort som den kom snøen, jeg er IKKE helt klar for vinter riktig enda. Først må det tørke opp, men hvordan det skal gå til er meg en gåte, slik det regner. Lei av regn !!

Pondus:

Fikk en fin kjøretur i går. I sommer har gutten fått masse ros for å ha roet seg og blitt mere kjørbar….. Vel, det var i sommer når han sto på beite !! Nå er vi tilbake der vi slapp i vår; skikkelig propell, veldig ivrig og tildels skvetten (vedstabler med presenninger samt rundballe plast ER dritskummelt). Nå har altså Pondus gått forbi samma vedstablene i straks ett helt år….. om ikke daglig, så annen hver dag. Men de er jammen meg like farlige enda! Kan ikke skravle i mobil når Pondus trenes! Det er i allefall sikkert, da er det begge hender på rattet og full konstentrasjon gitt ;-) Men gutten er treningsvillig, jobber veldig bra, og det er JEG som må bremse gutten en smule. Vil bare løpe på han gitt!

2009-6okt-pondus_01
Det var faktisk gløtt av sol i går, som jeg skulle få med meg på bildet. Men det sjeldne fenomenet rakk og trekke seg bak noen skyer før jeg fikk tatt bildet….. jaja, sånn kan det gå ;-)

Annelise

2 kommentarer:

Nevvi sa...

Dere må ha hatt tidenes dårligste høst? Får håpe vinteren blir greiere med dere i det minste.

Og vaniljesaushaler er kule!

Annelise Wara sa...

Jepp, uten tvil, har satt alle mulige rekorder på regn !! Siste 30 døgn over 300 mm, og oppholdsvær totalt 4 dager. Resten regn, et par dager opp mot 30 mm - det er MYE. Jeg er robust, og tåler en del dritvær, men dette har neste tatt "nuven" av meg.... phu! Oppholds og litt sol i dag; HURRA - ellers hadde jeg krepert :)

Vaniljesaus halene er søte ja, og Pondus var helt super i dag, jobba sååååå bra. Sol og flott hest, kan en ønske seg mere ? :)