søndag 11. oktober 2009

Så glad blir vi når SOLA titter fra :)

Etter uker med regn, regn og atter regn (samt snø og slaps og vind….!!), titta sola endelig fram i går. Dette fortjente vi alle her i Trøndelag, noe så deilig ! Hestene ble helt vår-yre igjen. Slapp ut småjentene først, og sååååå glade blir de når sola titter fra:

2009-10okt-jentene_01

2009-10okt-jentene_02

2009-10okt-jentene_05

2009-10okt-jentene_03

2009-10okt-jentene_04

Dette var stas, de var superlykkelig hestene i dag. Til og med gamlemor Rigeljenta tok seg en runde med bukkesprang ute på jordet :) Ingen tvil, jenter, ung som gammel koser seg i sola (med to eller fire føtter !!!).

PONDUS:

Pondus fikk en flott økt på travbanen i går. Har ikke kjørt han på bane siden vi har på Leangen for drøye 14 dager siden. Da gikk han litt skeift i vogna, og juksa litt i steget. Siden det ikke fløt som det skulle travet, har vi bare gått med trykkvogna i bakkene siden den gang. Ikke trykk på (!), slettes ikke nødvendig i bakkene våre. Men vogna veier litt mere enn den lette speedcarten, og det har vært nok i seg selv. Det er vel en 5 – 6 uker (??) siden jeg tok i bruk Custom vogna på Pondus, og før helga merka jeg at NÅ har styrketreninga så smått gitt resultater. På torsdagen kjørte jeg en STERK og frisk hest. Han jobber veldig godt gutten, og jeg sitter bak å kjenner at det er en sterkere hest forran! Deilig følelse.

Så i går tok  jeg turen over til banen igjen, og kjørte noen fine intervaller, hent nede i 2.05 tempo. Travet fløt LETT og fint! helt rett, og det var en DEILIG følelse å sitte bak !! Håper Arne Nilsen merkes samme framgang neste gang vi skal på banen ;-)

(Så tror jeg kanskje gutten var litt stiv og støl etter den nye vogna sist på Leangen, effekten av litt økt belastning var ikke DER enda, så det KAN være forklaringen, eller han har vokst litt….. igjen :-)

Annelise

Ingen kommentarer: