søndag 19. oktober 2008

Nå blir det snart løp igjen :)

Endelig ser det ut til at Vinge Blessen sin venstre bakfot er bra etter overkodingen i sommer :). Dette har tatt tid, men nå har vi testa gutten på banen, i ganske så kvast tempo, og foten er like kald og tørr og fin i dag. YES :) endelig smile_party.

I går hadde vi uhøytidlig fellestrening på travbanen på Remarka. Kjørte Blessen sammen et par andre hester i to lange drag m/pause i mellom. Etter oppvarming tok vi noen runder i 2min tempo, med gradvis økning i tempo. På siste bortre slapp jeg Blessen løs (måtte kjøre i rygg da han var såååå stri), men da jeg trakk han ut et spor, skulle Blessen forbi gitt. Han la seg i sela og spurta forbi, tok en halv hestelengde, og la seg der. Verken mer eller mindre. Blessen er en raring, han vet hva som gjelder; å vinne med en halv hestelengde, det er nok det ... hehe.

Hadde på puls/fartsmåler, og siste svingen gikk unna i 1.22 tempo, det ER fart i gutten gitt ... :). Hele økta var godt under melkesyreterskel.

I dag var jeg spent på føtter, men de var like fine !! Han fikk jogge litt i "sandgropa", eller roundpadock'en jeg har laga på ridebanen. Lett og fin i steget, kattemyk, og i godt humør.... Endelig Blessen :)

2008-19okt-longe

Knipsa gutten i farta med mobilen, ikke rare kvaliteten på bildet, men hesten holder god kvalitet smile_wink. Ser ikke så verst ut heller nå, "prosjekt slanker'n" har virka smile_tongue.

Annelise

1 kommentar:

Klara sa...

Tempo og travting kan jeg lite om. Men at gutten er pen, det er det ingen tvil om. Godt at treningsøkta sto til forventningen og litt til.