fredag 31. oktober 2014

Fineste Jenta :-)

Ja det må nå være Eldjenta det :-)

Hun er godt ut for tiden, god og rund, glad i mat denne Jenta her!

Jeg synes hun ser drektig ut, og jeg håper hun er det fremdeles. Har ikke sjekka mere etter hun ble henta fra Langland i sommer, men vi håper og tror Norheim Faksen sin spire vokser og gror. Har ikke begynt å øke fôrmengden enda, synes ikke det er grunn til det. Men når det nærmer seg 3 måneder til termin, så går vi opp i mengde på Oppdrettsfôret, og er jeg da i tvil om Spiren fremdeles er på plass, for vi tilkalle "fastlegen" og ta en sjekk. 

I fjor da jeg økte mengde Oppdrettsfôr, sa det "poff" og Eldjenta ble trill rund. Det var ingen "Spire" der lengre, og Eldjenta ble smell-feit "over natta". Foreløbig synes jeg både hun og Sunflower oppfører seg som "drektig-mærrer". Litt sånn små-kvining om unghoppene tråkker for nære osv. Minner meg om Rigeljenta som drektige begge to; en egen "avls-mærr-aura" rundt begge :-).

Neste helg kommer nytt føll til gårds; da henter jeg Dag Åsa :-) Hun blir kjørt til Biri sammen med sin venninne Dag Perny på fredagen. Jeg og Line kjører nedover samme dag, og lørdagen returnerer vi til Stjørdal igjen med Dag Åsa, og Perny drar til sin nye eier. Utopia får bli med nedover som reisefølge, var så heldig å få en boks til henne hos en travtrener på Biri. Dag Åsa er så ung, så hun kan ikke reise lange veien fra Biri til Stjørdal alene stakker, det blir for brutalt. Det er storhelg på Biri, med Hingstekåring, Vekle Balders landsfinale for 2 åringer, og Biri Oppdretningsløp. Vi får ikke med oss hele V75 kjøringen på Lørdagen, prioriterer å kjøre nordover i dagslys, men hingstekåring/utstilling og noen løp tar vi oss tid til, gleder meg !!

Men nå, står litt hestetrening for tur, ha en fin dag :-)
Annelise

Ingen kommentarer: