søndag 26. oktober 2014

En times tur på 4 minutter :-)

Ja, nå har jeg leika med med GoPro og videoredigering igjen, og treningsturen som varte en liten time i går, har blitt til en liten videosnutt på ca 4 minutter. Det har fungert så bra di siste turene for Linna (2 år) og Lill Faksa (3 år) sammen at de fikk en runde sammen i går også:



Hestene våre trener mye alene på hverdagene, men i helgene prøver vi å få til litt "felles-trening", og det tror jeg de setter stor pris på. Lill Faksa blir en smule stri i "dødens", og der har vi litt å jobbe med, hun kan godt bli noe mere regulerbar når hun ligger utvendig "leder". Med trykkvogna på, så bruker jeg bremsene en del for å lære henne å lystre mine signal bedre. Det er løpshode i damen, og hun VIL framover, og det er vel og bra, men hun trenger ikke "bruke seg" så mye. Ser på pulsen hennes hun slapper av mere når hun ligger i rygg, så det koster å løpe i dødens når hun helst vil til til tet, og kusken ikke vil ;-)

Fantastisk fin høstdag i går, 12 - 13 varmegrader og føhn-vind :-). Og med lav høstsol blir det noen "morsomme" bilder også, av mor som "teletubbie" (med GoPro på hodet);

Og litt motlysbilder;


I dag skal hele flokken få fri (og jeg!), de skal bare ut å slappe av i luftegården og kose seg før regnet setter inn. Det er meldt store nedbørsmengder, men jeg håper det ikke blir så ille som de første prognosene. Fremdeles skinner sola, så det er håp!. Flokken var godt i gang med "vinter-trening" (les; styrketrening) da kuldegradene viste seg tidligere i oktober. Men så kom varmen tilbake, og da ble det litt "omrokkering" i planene, det ble ei uke med litt kondistrening på banen i stedet. Måtte bare utnytte de fine forholdene der før barfrosten kommer tilbake og lager betonghard bane. Vinteren i fjord var fin, men vanskelig å trene hest pga laaaang periode med barfrost. Jeg drømmer om en uke med kuldegrader før snøen kommer, og gjør det lyst og reint og pent, og gir meg utmerkede treningsforhold :-) Kan jeg få det ? Takk :-D ...hehehe!

Annelise

Ingen kommentarer: