tirsdag 12. mars 2013

Så kom det jammen meg en vinter til . . .

Snøen rakk knapt å smelte, før det “braker” løs med tiddeligbom og vel så det igjen… ! Jeg synes jo vinteren var litt treg i år, lenge barfrost, og dermed ikke spesielt gode treningsforhold, men fin lell da ;-). Så kom det snø, og perfekte treningsforhold – endelig skikkelig styrketrening og vintertrening for Eldjenta og flokken.

Men du verden, det er i grunnen nok nå, det har lava ned siste døgnet …  Trodde et øyeblikk våren var kommet, når det smelta og regna som verst  for en uke siden. Men nei da, rakk knapt å bli bart, og nå er det på’n igjen, skikkelig påskevær :-)

2013mar-alf-01

Og jeg jeg var på ridetur i marka i går, styrketrening ble det, i dypsnøen!

2013mar-alf-02

Og da vi kom tilbake til stallen igjen, fikk gutten prøve sin nye boks.. Irritert. Alf har klatret veldig på rangstigen siden han kom til oss for knappe 2 år siden, og gått fra å være lavrangs, til sjef.. Og det fører til litt problemer. Han kan ikke stå mellom Sunflower og Eldjenta lengre, og må “forvises” til Blessen sin boks. Litt synd for Blessen sin del, han har stortrivdes i denne boksen, men får stå siden av Lill Faksa nå – de er gode venner. Nå har Alf ingen å krangle med, så dermed regner jeg med at hans forsøk på å “rive stallen” er over…!!

Når klima blir litt “forurensa” slik, så har jeg fått litt sånn “nok” Irritert, og må vel bare innrømme jeg trives langt bedre med hopper – krake søker make (det var ingen som sa mærr no ?? hehe). Alf er derfor lagt ut for salg, som traver. Tror han har en del mere å hente i banen, solide bein, og traver i skinn og sinn (blir ikke solgt som hobbyhest …). Vinge Blessen er unntaket i vår stall, han er pensjonert fra travet, men blir boende, for han har sin rolle som mentor for de unge lovende traverne. Kan brukes til det meste, og er direkte årsak til at vi holder på med travsport :-) Men Alf får heller sjangsen til nye eiere nå, om vi får noe respons på salgsannonsen.

Men tilbake til snøen; litt lei (vil ha vår Smilefjes som blunker), men trøster meg med at vi har fine treningsforhold:

2013mar-lillfaksa_01

Ute på kvinnedagen og koser meg med Lill Faksa :-)

2013mar-eldjenta_01

Og her Eldjenta. Ridd over skogen og med mot E14, vet ikke hva denne dalen her heter, men fine treningsforhold er det :-)

Annelise.

Ingen kommentarer: