fredag 14. januar 2011

En solskinns dag :)

Sitter å blar litt i mine bilder, og ser jeg har tatt en del i helga :) På søndagen hadde vi en skikkelig solskinnsdag (selv om yr.no hadde varslet om masse snø den dagen hehe- feil: peke nese!!) Det ble en flott dag for hestene ute, både litt slarafenliv i luftegården og litt trim på to av de unge, håpefulle; Sunflower og Eldjenta.

2011-9jan_03

Her står et lite knippe og koser seg med lunch. Har ikke brukt å sette rundballer (høyensilage ;-) i luftegård før, jeg har vært redd for mugg i ballen. Ved siste slått ble det lagt på noen ekstra lag med plast, og det har gjort susen, for NÅ er ballen helt perfekte ! finnes ikke mugg, og jeg har drista meg til å la flokken få fri tilgang. Blessen har en tendens til å spise godt, men nå som han er førtidspensjonist, er det ikke så farlig om han ikke ser ut som en “elitetraver” hehe. Men faktisk har han ikke blitt feit, han er i ok forfatning, og det er bra. Traverdamene tåler åpenbart å gå på fri tilgang, de ser ikke ut til å æse ut, men Rigeljenta; hun begynner å bli stor (men det er mest mage, og litt polstring utenpå …hosthost);

2011-9jan_02

Synlig mage på damen nå, ikke så rart, for termin er i slutten av april, og det er ikke lenge til !!

2011-9jan_01
Eldjenta og Utopia er som “tuppen og lillemor”, henger sammen hele dagen. Når Eldjenta blir lei av å leike “grime-leken” – er det Bromle-mann som trår til, han tar sin rolle som “onkel” seriøst, og leiker mye med lille Utopia :)

2011-9jan_04

Sunflower og Eldjenta fikk litt ridebanetrim også (i tillegg til slarafenlivet i luftegården, *fnis*). Og med masse snø å base i, ble det ei skikkelig styrketrenings økt for damene. De dampa godt når de fikk inn å tørke litt opp etter trimmen.

2011-9jan_07

2011-9jan_05

2011-9jan_06

2011-9jan_08

Det flotte vinterværet holder stand, og jeg storkoser meg like mye som hele flokken med gamper gjør ute om dagen :)

Annelise

Ingen kommentarer: