onsdag 7. juli 2010

Ridebanetrim :-)

I går ble det ridebanetrim for begge “små-jentene” mine. Sånn tatt alderen i betrakning, de to gamle damene på 19 år ikke inkludert i kategorien “små-jentene” hihi, selv om de er mindre av størrelse.

Ardvinna skulle få riste løs litt etter galoppintervaller dagen før. Og Eldjente har fått litt “beite-tillegg” i sommer, og får ikke helt ferie fra trim selv om hun nyter livet på beite 24/7 . Siden jeg hadde med min  “store canon” burd jeg selfølgelig tatt med jentene inn og pussa de litt før trimmen. Men jeg juksa og tok de rett på ridebanen, uten å shine damene litt (de får ikke en halvtime med styling før fotoseansen …..slemme meg …hehe)

Ardvinna er stor, men jammen er ikke Eldjenta noen liten dame heller, hun er bare åring, og det er jammen ikke mye om å gjøre at hun er like høy over rumpa som Ardvinna !! Nå er hun rikignok litt overbygget bak for tia, og har fremdeles en spinklere “årings-kropp”, men du og du som hun har vokst i sommer !

ridebanen-6juli_08
De har ikke hatt fellestrim på ridebanen før disse to jentene, men dette blir helt klart ikke siste gangen :-) De storkosa seg sammen, hoppa og spratt, og jeg knipsa i vei og tok en mengde bilder av jentene.

ridebanen-6juli_09

ridebanen-6juli_04

ridebanen-6juli_03
Vinge Blessen og Bromle står i bakgrunnen og beundrer jentene, mens de eldre hoppene tusler i bakgrunnen og er opptatt med sitt; MAT !!! …..

ridebanen-6juli_06
Tror vel strengt tatt ikke det var noen krise at de ikke fikk en halvtimes “styling” før fotografering (jeg styler meg heller ikke FØR jeg trener.,….hehe), for snakk om å være blank og fin i pelsen. Arvinna er lekker !! (selv med litt medbrakt nistepakke i munnviken).

ridebanen-6juli_07
Eldjente gjør ikke skam på “mor” hun heller, ikke alle fall ikke denne siden (hun bar litt preg av å ha rulla seg på den andre siden ….hehe)

Siden Vinge Blessen fremdeles her i sin obligatoriske hvile for hjertemuskelbetennelsen, har det ikke blitt noen turer i marka eller på Flata for Eldjenta siste måned. Får håpe Blessen snart er frisk nok til rolige rideturer slik at Eldjenta får være med å venne seg til “sivilisasjonen”. Men nå er Ardvinna og Eldjenta såpass godt samkjørt, at det kan hende jeg prøver meg på en liten tur med begge damene en dag??? vi får se. Det blir i alle fall litt mere ridebanetrim sammen på “små-jentene”, de kosa seg sammen !!

Annelise

4 kommentarer:

Marianne sa...

Dyra dine ser rett og slett smashing ut! :D

Vardvinni, Spinnvinna og Iselin sa...

Fiiine jenter selv uten shining! :D Så moro at de syntes det var gøy, og det blir spennende å se om Ardvinna og Eldjenta funker sammen på ridetur!

Hun var mye med på tur selv som liten, både løs og i leietau, og da var både hun og Vardvinni relativt ivrige om vi skulle løpe litt! Spesielt når Ardvinna gikk med tau på, for da løp de jo ved siden av hverandre og samme vei (noe de ikke alltid gjorde når lille'n gikk løs - for å si det sånn!). Ardvinna hadde noen race i alle retninger når hun var løs, også rett inn mellom busker og trær i 100 km/t:D

Annelise Wara sa...

Takk for det :) Ja, jeg er så enig så, de er så fine jentene mine :) Jeg har brukt Vinge Blessen for han er så styrbar og grei å ri på tur. Men jeg tror Ardvinna også kan egne seg, for hun er også veldig styrbar og fin på tur. Kanskje ikke like flink å STÅ i ro som Blessen, men vi skal da ikke ut å STÅ ..... vi skal da ut å GÅ ;-)

Så det spørs om jeg ikke prøver meg en dag, tror de er nok venner til at de kan gå "tett i tett" sammen på tur. De henger mye samme på beite, så jeg vil tro det kan fungere fint :)

Vardvinni, Spinnvinna og Iselin sa...

Det funker sikkert finfint :) Du får få med deg en fotograf som kan ta noen dokumentasjonsbilder hvis det er mulig! God tuuur! :D