torsdag 8. juli 2010

Lange tøyler på egen hånd.

2010-08juli-ardvinna_01
I dag var det tid for ei lita økt lange tøyler igjen. Klatra litt i “terreng-løypa” i Hjelpdalen i går, for trening av rumpe og lårmusker (til Ardvinna – at mine i tillegg får trim er bare bonus !!).  I dag var det tid for litt løsgjørende og “fysioterapi” på ridebanen. Vi jobber vidre med “hjemmeleksa” vi fikk av Anne Grundvig da vi var på kurs på Hiberg Hestesenter. Får vi behov for å friske opp litt, får vi kjøre oss en tur til Liv for faglig påfyll. Jeg ser at det er litt å fikse på hos meg ! Har en tendens til å bli med “innover”, og glemmer noen ganger å holde tøylene i “rideposisjon” (jeg rir da vitterlig ikke med hendene ut til siden…..host host”) ….. Men jeg vet i det minste selv hva jeg gjør feil, så det ER mulig å rette på det ;-)

2010-08juli-ardvinna_02
Her går Ardvinna kontraversade, på “god-fot-siden”. Da går det veldig lett og fint. Litt værre for henne når jeg går på hennes venstre hofte, og venstrefoten får jobba ekstra. Med det er nesten HELE poenget med denne treninga for tia, og få henne til å belaste venstre skinke litt mere enn høyre, da det er litt mindre muskler på venstre siden enda…. Eller … trening gjør mester, det er knapt synlig den lille forskjellen som var nå :-D !!

Ellers…så er jeg ca 164 cm høy, sier litt om Ardvinna – stor dame!

Jørgen var med i stallen i dag, for han og Arnfinn har planer om å støype nytt gulv i stallen :) I dag ble den delen av det gamle gulvet som var moden for litt renovering, effektivt hakka opp og bært ut:

2010-8juli-gulv_01

Og i morgen skal det legges ned armeringsjern og støypes i ! Greit å få dette gjort mens sommeren er på sitt varmeste, og alle hestene går ute :)

Annelise

2 kommentarer:

Vardvinni, Spinnvinna og Iselin sa...

Åh, hygge! Lange tøyler er gøy! :D Moro med bilder av dere, og hun ser ganske stor ut! Hehe.

Sara og Vesla sa...

Morsom blogg :)
Jeg er bare rundt og sniker for å få litt mer innblikk i opplæring av hest, da jeg nettopp har overtatt en kaldblodshoppe (ex-traver) på 6 år, som jeg plages litt med.
Må gjerne skrive mer om hva dere gjør, og også gjerne hvorfor ;)
Nå får jeg heldigvis hjelp av folk som har peiling da..
Bare å følge oss på blogg;)
www.saraogvesla.blogspot.com :)Og VELDIG gjerne komme med tips ;)