torsdag 13. mai 2010

Velkommen Ardvinna :)

2010-13mai-ardvinna_01b 
Sånn, da kan jeg lene meg tilbake å bare nyte :) ….. nyte synet av en vakker, svart hoppe etter Moe Odin og Vardvinni :) …..nyte synet av Ardvinna !!

Min andel i Pondus er solgt, gutten har flyttet, og ny hest har ankommet Trøen. Noen ganger har man flaks, og finner rett hest til rett tid, eller “ting bare faller på plass”, på en så utrolig måte at det er nesten så jeg må tro på skjebnen (sier jeg som egentlig ikke tror på slikt…!).

Ardvinna har jeg “kjent” siden hun ble født for 5 år siden. Gjennom ulike hesteforum og som “nettvenn”. Mange bilder har jeg beundret av henne som nyfødt føll og gjennom sitt første leveår hos oppdretter Iselin. Så ble hun solgt, og “flyttet ut av forumet”. Selv har jeg nettopp slitt meg gjennom en relativt tung periode omkring Pondus, som ender i salg av min hjertevenn. Rått og brutalt, men en realitet. Jeg rekker knapt å tørke tårene før jeg får spørsmål; “Ardvinna?” Det blir noen telefoner, og samtaler omkring denne vakre damen, som til slutt resulterer i at Jørgen og jeg får anledning til å kjøpe henne. I går reiste jeg til Bjerke og tok i mot damen, som kom helt i fra Sirdal (ikke langt fra Stavanger). Nå står hun trygt plassert på Trøen, og har hatt sin første dag sammen oss.

I dag har hun bare slappet av, først i luftegården, så en liten “rist-laus-runde” på ridebanen, før det ble luftegård og så kveldsmat i stallen. Så langt kan vi bare konkludere med at det er ei SNILL og STOR hoppe. Et veldig behagelig gemytt, rolig og fornuftig. Blank og fin, og i godt hold. Såpass “godt” at hun er blitt medlem av stallens “Grete Rhode avdeling” ;-) I morgen skal jeg ut på min første ridetur med damen, og så får vi “ta det derifra” :) Hennes aktivitet på ridebanen i dag tyder på at hun er i form, og er frisk og fin. Nå gleder jeg meg til første rideturen, og etterhvert til den første kjøreturen. Men først noen bilder fra dagens aktivitet på ridebanen;

2010-13mai-ardvinna_02b

2010-13mai-ardvinna_03

2010-13mai-ardvinna_04

Annelise

12 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med ny hest! Håper dere får det fint sammen. Dæven, jeg hadde glemt hvor lett og elegant den hesten ser ut når hun traver... Vakker rett og slett. Ser frem til å følge utviklingen videre.

Marianne F

Annelise Wara sa...

Takk for det. Ja hun har et flott steg, lett og spenstig selv om hun er stor. Vi tok litt video av henne også, får se om vi får redigert sammen en liten snutt og lagt ut etterhvert ;-)

Elisabeth Jensen sa...

Så morro at hun har komemt til dere. Jeg hadde jo søstern hennes Ådalsvinni som passhest når jeg jobba hos Bullern. Hun ligner ganske mye, bare at hun var ikke så langbeint og edel. Men Ådalsvinni var verdens snilleste på alle måter.

Klara sa...

Der var ho kommet til gårds ja. Fine fine Ardvinna. Gleder meg til å følge denne fortsettelsen. :)

elx sa...

Gratulerer og lykke til med en fantastisk herlig hest, og gratulerer til Ardvinna med nye og fantastisk herlige mennesker. Vinn-vinn de luxe!

Vardvinni, Spinnvinna og Iselin sa...

Nydelig! :D Gleder meg til å kunne følge henne tettere igjen!

Fuglis sa...

Gratulerer så mye med en flott hest! Håper dere får mye glede av henne både som løpshest og avlshest, og ikke minst kosehest!

Anonym sa...

Gratulere så mye med knallflott hest Annelise!
Utrolig hyggelig og gøy at hun kom til dere, slik at vi får anledning til å følge henne igjen.
Vakre babyen <3

Klem fra CamillaN

MiO sa...

Fytti rakkern den hesten er så ufattelig vakker! Gratulerer igjen, jeg gleder meg til å se hvordan dere klarer å få en vakker blomst til å vise sitt fulle potensiale.
Dette er veldig riktig :)
Stor klem fra Mic

Annelise Wara sa...

Takker og bukker alle sammen :-) Jeg er veldig fornøyd så langt. Ardvinna er snill og behagelig dame som det er lett å bli betatt av. I dag har vi vært på en lite ridetur, og hadde det ikke vært for ørene, så hadde gliset gått helt rundt gitt :-) Veldig veldig fornøyd med ny-hesten min :D

Siri sa...

Gratulerer så mye til nye eiere og hesten. Dette var en super nyhet! Gleder meg til å følge dere videre :)

Sara og Vesla sa...

heisann :D Så flott Ardvinna er!
Nydelig hest!

Håper dere har det bra :D