søndag 30. mai 2010

Felles trening og beitetid :)

Vel, det høres unektelig best ut den siste delen av overskrifta, sett fra en hest sitt ståsted :-) Og noen lever det late og glade liv på beite om dagen. Traverne får vente litt de, mens resten av gjengen har tyvstarta og vært ute på beite på dagtid en drøy uke. Fra og med i dag er det beite på heltid for Varnes Pia, Eldjenta og Bromle. Elvira som ikke tåler vårgresset så godt, får leve livet sammen traverne en stund til. Rigeljenta står på hingstestasjon, og skal sjekkes for egg i morgen, håper hun straks er klar for innsetting med Moe Odin’s edle dråper.

2010-30mai_01
Prøver å snike med på gjengen bakfra, men blir oppdaget :)

2010-pia30mai_01
Varnes Pia har virkelig lagt seg ut de siste par ukene, har allerede satt litt jur også, så vi håper hun nedkommer litt før tia (ellers tror jeg nesten hun kommer til å sprekke).

Fellestrening

I går var det øsende pøsende regn, hele 23 mm bare i løpet av ettermiddagen/natta i følge avisa…fysj, det er masse regn på en gang. Jørgen og jeg selte på Blessen og Ardvinna, og tok turen over til travbanen (finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær…..osv …) . Vi var hele 7 ekvipasjer som trena sammen i går, og når hestene kan stå å hvile i det nye fine “skuret”, får vi hygget oss litt med kaffe i travhytta vi på to bein.

2010-29mai-trening_01
Her er Vinge Blessen, Ardvinna, Troll Nils og Vikan Lita på rekke og rad, slapper av og vi kan nyte en kopp kaffe før vi kjører tilbake til stallen i øsende pøsende regn;

2010-29mai-trening_02

2010-29mai-trening_03

Etter noen få dager med litt feber er hestene tilbake til “normalen” igjen, og Blessen fikk ei fin økt. Ardvinna kjøres mest rolig enda, men vil så gjerne løpe fortere enn hun får lov til. Tendeser til stri i går, jammen VIL hun fram damen, her er det traver “under topplokket”.

Har fremdeles mest fokus på ridetrening, og styrketrenig på damen, det trenger hun. Så får vi sette litt fart etterhvert når hun er klar for det. Til uka er det meldt sol og litt bedre tempratuerer, DET kan jeg godt tåle ;-)

Annelise
som enda ikke har kommet meg helt etter “sjokket” over at hesten Iceland fossa til tet og “stjal” Eliteløpet på solvalla :) wow for en prestasjon :)

2 kommentarer:

Klara sa...

Det er så hyggelig å følge med på bloggen din Annelise. Hvor godt du/dere tar vare på hestene og seriøsiteten i treningen. Ikke alltid jeg får fulgt like godt med, men da savner jeg også å kunne få det med meg. At bloggen i tillegg er illustrert med masse flotte bilder er ett superpluss. Takk for en flott blogg Annelise :)

Annelise Wara sa...

Tusen takk - det var veldig hyggelig å høre :-) Jeg liker å blogge, så liker jeg at det er mulig å gå tilbake et år, å se "hva gjorde jeg på denne tiden i fjor" osv :)

Er også innom bloggen din rett som det er, og ønsker at du snart får denne telefonen :) nye lunger, og nytt liv :) Tenker faktisk ganske mye på det!

Nå er det snart helg, her skal sola titte fram, og den skal nytes. Ha en flott helg du også :)