fredag 27. november 2009

Tilbakeblikk :)

I formiddag skinte sola, og det var “nesten varmt”, i allefall tatt årstida i betraktning. Det har nok vært 6 – 7 varmegrader i dag, og sol (helt til jeg skulle ut å ri, da kom det ei lita regnskur…!). Ponniene og Eldjenta går ute på det store “beitet” nå, har tatt bort alle dele-trådene, slik at de har hele storbeitet til disposisjon. De tusler rundt som om det skulle være en mildt septemberdag, og vi går straks inn i advents tiden !!

I fjor, DA kom vinteren tidlig;

23nov-2008_02
I dag skriver vi 27 november gitt, og det er ikke anntydning til vinter enda.  Snøen som kom i november i fjor, lå hele vinteren. Tror nesten det er den lengeste vinteren siden “jeg var lita” :) Det var GODE treningsforhold fra november til et godt stykke ut i April;

2009-7april-jenta_01
Nesten 5 hele måneder med vinterføre i fjor, knall treningforhold lags de lokale grusveier, prima vinterføre :).

Jeg drømmer om like fin vinter i år. Vel, så lenge det er + grader og relativt tørt skal jeg IKKE klage. Barfrost kan det godt bli, men bare noen få dager – så snøen får lagt seg skikkelig. DET vil jeg ha !!

Annelise

Ingen kommentarer: