søndag 29. november 2009

Godkjent Mønstringsløp :-)

Og det med STIL :) Baneforholdene var heldigvis MYE bedre enn sist tirsdag da gutten prøvde seg i rutineløp på Leangen. Tørt og kaldt, faktisk veldig kaldt.

Hele 7  2-åringer var meldt, to strøket og 5 håpefulle skulle prøve seg i dag. Pondus hadde spor 1, og fikk en fin start. I hele løpet fløt travet veldig lett og fint, og det var Ikke en eneste galopp. Veldig veldig hyggelig å være trener for en slik flott 2-åring :). Pga tørr og fin bane, skrudde jeg ut vinterpiggene. Hvor stor betydning det (evnt) hadde vet jeg ikke. Egentlig tror jeg ikke pigg vil by på så store problemer for gutten, siden han bredder godt ut og derfor ikke “skalper” seg. Men Kong Vinter er i anmarsj, så det får vi nok snart gode muligheter å teste trav med piggsko…. ;-).

Jeg sa til kusken før løpet at jeg ville heller ha Pondus godkjent på 2.04 (2.05 er tidskravet), enn disket i 1.55 tempo pga galopper. Vel – gutten holdt seg på beina, jogga så lett i mål på 1.49.2 – fantastisk flott tid ! Stolt jeg ? ….. JA :) Også kusken (Arne Nilsen) smilte fra øre til øre da han kom i hesteringen etter godt gjennomført løp.

2009-monstringlop-29nov_01

Annelise

2 kommentarer:

Julie sa...

Gratulerer med godt gjennomført mønstringsløp :D

Annelise Wara sa...

Takker - det kjennes veldig godt å ha det unnagjort nå :)