torsdag 27. august 2009

Pondus på Leangen :)

De er 10 måneder siden jeg kjørte til Arne Nilsen’s stall på Leangen og henta Pondus. Da hadde han stått der et par måneder for “bane-temming”. Nå tok vi turen til Arne igjen for å “sjekke ståa” for gutten. I 10 måneder har vi trent hjemme, mest i bakkene øverst i Beistadgrenna. Noen turer til lokalbanen på Resve har vi tatt, men hovedvekten på treningen til nå har vært grunntrening. Masse grunntrening! Pondus har vokst mye og blitt stor og kraftig, det ble kommentert av karene på banen som ikke hadde sett ham på lenge.

Kjørte to “heat” i dag. Og gutten er lovenden :) Fikk bare positive tilbakemeldinger, og jeg skal fortsette å kjøre slik vi har gjort til nå. Skal justere litt på utstyr og balansering (skoning) til neste trening på Leangen om 14 dager.

2009-leangen-27aug_01

2009-leangen-27aug_02

Annelise

6 kommentarer:

Elisabeth Jensen sa...

Han ser flott ut. Jeg så en fin 2åring som gikk mnstring på Bjerke på onsdag. Men Pondus ser så lett og fin ut.

Annelise Wara sa...

Takker :) Joda, gutten er fin, og traver i perioder veldig pent. Noen justering skal vi gjøre slik at han frir seg mere i travet. Han er ikke klar for mønstring riktig enda, men vi har god tid, så vi stresser det ikke. Gutten er såpass stor, har et langt steg, så han trenger nok en god del styrketrening. Men det var gøy å se han i banen i går, jeg har bare sittet bak i 10 måneder, så jeg kosa meg på sidelinja i går :)

Klara sa...

Kan man ønske seg sånne før og etterbilder? Kan selvfølgelig finne de selv her på bloggen, men det er noe med å se de under hverandre. Synes Pondus er så utrolig flott. :)

Annelise Wara sa...

Ja, det var en god ide Klara :) I slutten av oktober har gutten vært her et år. Da tror jeg at det må lages en liten "års-kavalkade" for Pondus. Han har forandra seg en god del på dette året, så det kan bli moro å sette opp bilder fra et helt år :)

Marianne sa...

Han ser flott ut! Hvor fort går det nå? Sånn jevnt over?

Annelise Wara sa...

Ikke så fort :) Han har over korte strekker vært nede i 2 min tempo. Men intervaller går sjelden raskere enn 2:30 tempo. Han har et langt steg, og er ganske stor, så vi har vært litt beviste på å holde igjen på farten. Den kommer med tiden håper (tror) vi ;-)