lørdag 15. august 2009

Pondus i siget :)

Etter en ganske blaut periode med masse regn, måtte jeg faktisk finne fram solbrillene mine i dag Utrolig. I går var Vinge Blessen og jeg ute å trente i et grisevær delux…. bøttregn! Pondus var litt heldigere han (eller jeg….hehe), for i dag titta sola fram, og vi fikk en flott tur over til banen.

Synes gutten utvikler seg fint, og har blitt veldig harmonisk og flott i løpet av sommeren. Har nok gjort godt å stå ute 24 timer i døgnet, for gutten er blitt riktig så rolig og behagelig å jobbe med. Lite hingste-nykker “bank i bordet” – og veldig snill og rolig på stall. Ute på tur har han også vokst noen hakk i sommer. Blitt trafikk sikker (personbiler pr i dag), og takler sivilisasjonen bare bedre og bedre. Fremdeles foregår mye av den daglige treningen (eller annenhver dag for å være helt nøyaktig) i Hjelpdalen, men en gang i blant kjører vi over til travbanen og jogger litt tempotrening.

2009-15august-pondus_01
Her står gutten klar til å få på speedcarten, ikke noe problem å stå bundet på “på veggen” for Pondus gutten nei :)

På travbanen ble det tre intervaller i hurtig joggetempo, puls opp mot 180 på det meste, men prøver å holde han rett under 170 i intervallene. I skrittepausene ramler pulsen rett ned til 100 på svært kort tid, med andre ord; fin form gutten :)

2009-15august-pondus_02
Så tusler vi tilbake til stallen. Det tar ca 25 min å gå over til banen, så det blir en obligatorisk (og svært så sunn) nedskritting på veien hjem etter intervallene også :)

2009-15august-pondus_03

En nydusja Pondus får servert kraftfor ute etter trening, og kjenner jeg ham rett, har han rulla seg skikkelig også – på de få kvadratmeterne med gjørme ved inngangen til beitet hans :)

Annelise

2 kommentarer:

Elisabeth Jensen sa...

Han har blitt så utrolig flott Annelise. Du er flink til å ta vare på og trene hestene dine. Gleder meg masse til å se han i banen.

Bloggen din er alltid interesang og lese. :)

Annelise Wara sa...

Tusen takk, blir nesten rørt nå :) Pondus er en vakker hingst, helt enig :) Snill er han også, blid og positiv. Kommer alltid løpende i full fart når vi skal ut å trene.

Jeg gleder meg også veldig til han skal ut i banen etterhvert. Mønstring i høst, så får vi se hvordan han utvikler seg i vinter, og når han er klar for løp :) Blir spennende!