fredag 10. juli 2009

YES :) I dag gjorde vi det !!

Kjørte over til travbanen Pondus og jeg, helt alene !! Det er et aldri så lite kryss i taket (bank i bordet …..kom inn … hehe). Vi har tusla halve turen en gang før, sammen Vinge Blessen, men i dag fant jeg ut at NÅ tar vi turen. Litt “off-road” kjøring er det over til Remyra, men jeg var rimelig sikker på at det var ikke der utfordringene ville oppstå! Pondus er fin å kjøre i skogen, men “sivilisasjonen” er farlig. Sykkel, barnevogner, biler og for ikke å snakke om traktorer er veldig farlige !

Men regnværet hadde parkert sivilisasjonen på Flata i dag. Møtte kun en på sykkel, ikke en eneste bil, og det mest skumle i dag var noen rundballer langs stien.

Så dette betyr at vi går opp et aldri så lite hakk i kvaliteten på treninga. Pondus begynner å bli stor gutt, og er klar for nye utfordringer. I dag tok han de på strak arm, og så ut til å storkose på på turen over til banen. Jogga tre rolige intervaller på ca 1000 meter, før vi tusla heim igjen.

2009-10juli-pondus_01
Her har vi jogga rundene på banen, og setter kursen heim igjen. Må først stoppe å beundre de nye påselings skura som vokser opp, det blir saker det !!

2009-10juli-pondus_02
Her fra et litt bedre parti av stien hjem.

Godt å kunne ha litt avveksling til bakkene i Hjelpdalen. Vi får ta turen over til travbanen et par ganger i uka framover nå, slik at Pondus får jogga litt på flatmark :)

Annelise

4 kommentarer:

Klara sa...

Kjempebra!! Det er så deilig når man liksom har gått over den grensa at man bare gjør det. Du er nok hakket mer modig enn meg når det kommer til kjøring, men jeg kjenner godt igjen følelsen. :)

Annelise Wara sa...

Vi har brukt noen måneder på å psyke oss opp til dette. Men i går kjente jeg at NÅ kan vi prøve! NÅ er gutten klar for DENNE utfordringen. Han er jo redd Pondus, skvetten og redd nye saker, men prøver så godt han kan. Har etterhvert fått såpass tillit til meg og hører etter mor, og går stort sett dit jeg ber han om. Gøy å gå over en slik milepæl :) Og vi har fått bedre treningsmuligheter :) YES :)

Nevvi sa...

Så heldig du er som bor så nærme at du kan ta en tur på lokalbanen da, selv om det blir litt offpist-kjøring.

Annelise Wara sa...

Ja, vi har stor glede av lokalbanen, er ca 25 min skrittetur gjennom marka dit, akkurat 2.3 km. Perfekt oppvarming og nedskritting :)