lørdag 1. november 2008

Velkommen heim Pondus :)

Så har vi henta heim gutten, og du og du for en sjarmerende liten (STOR !) kar. Ja, han er faktisk ganske stor, med tanke på at pappa'n er en liten racer på 147,5 cm, så er Pondus mye større enn hva jeg ville forestilt meg. Både Elin og jeg har vaska og gjort klart dekken - høst og vinter i "ponni-size" - hehe, får prøve å se i løpet av helga om noen passer.

Pondus gikk rett på hengeren på Leangen. Arne Nilsen hadde ordna seg med et langt longetaug, og hadde hjelp i bakhånd om det ble behov. Vel, - før han rakk og tenke seg om, hadde Pondus tusla inn på hengeren etter meg - ville heim må vite smile_wink.

Litt urolig var han i starten, men etter noen km sto han som en prest, og Sigmund og jeg kunne bare konstantere at han rygge pent og pyntlig ut på Trøen også. Titta seg forundret rundt om kring, og hummra til sin mor som sto på beite og fulgte med, og tok alt med ro og fatning.

Gutten er våken og oppvakt, puster litt i nesa og synes det er mye nytt, men virker tillitsfull, og tør når jeg tør :) Etter en liten lunch inne på sin nye boks, fikk han ut i luftegård. De fikk stå i hver sin luftegård gutta i går, Blessen, Jourashec og Pondus. Trodde kanskje hingsten (Jourashec) ville lage litt lyd, men nei da, han forsto vel at det kom en liten ufarlig tass. Pondus ble pent tatt imot av gutta, og jeg lot pekefingren gå varm, her er resultatet;

pondus31okt2008-01

pondus31okt2008-07pondus31okt2008-06pondus31okt2008-03pondus31okt2008-02

Da vi tok inn hestene for kvelden, tusla Rigeljenta forbi Pondus uten å bry seg i det hele tatt. Ingenting som tyda på at hun kjente igjen sin sønn. Pondus derimot, reagerte veldig på Jenta, og humra og trippa, strakk hals og var veeeldig opptatt av a'mor. Jeg tror jammen han kjente henne igjen. Da Jenta ble satt på stallgulvet for "kveldsvasken", ble Pondus laaang i halsen, og ville til juret for å sjekke status !

Nok om det - nyt bildene, det er en vakker kar som har kommet til Trøen, veldig fin heart.

Ingen kommentarer: