onsdag 19. november 2008

Endelig vinter :)

Yes, så kom endelig snøen smile_teeth, det var på tide. Jeg må bare innrømme, jeg var i ferd med å bli skikkelig værsyk. Regn og gjørme har preget denne høsten alt for mye, og snø var etterlengtet.

Eneste som ikke stemmer helt er tempraturen, burde ha vært noen dager med speik og kuldegrader først, nå er jeg redd snøen bare legger seg som et lokk og konserverer gjørma ....... bare det ikke blir mildt og regn igjen!

Rigeljenta var den av hestene som jubla mest over snøen, hun ble som en ungfole igjen, og jogga ut med meg på slep i morrest. Gøy å se gamlemor så glad for snø, det ble feira med et par bukkesprang i luftegården. Da jeg lempa ut litt mat, ble det ro og fred i flokken gitt:

19nov-2008_02
Pondus har fått egen luftegård, etter ønske fra Vinge Blessen ;-) Det ble litt mye hopp og sprell for gammel-vallaken, og det sleit på sko og dekken... Pondusen er så glad i mora si, så foreløbig har han den midterste luftegården, men om/når hormonene begynner å ta overhånd, og Elvira blir for spennede, er det mulig han og Blessen får bytte gitt.

I dag har Blessen vært på joggetur inn til Hestsjøen, i snø.... Deilig deilig !!

19nov-2008_01
Etter en dryg time i speedcarten var jeg temmelig kald, og gikk med en tur med Pondus'n til Hjelpdalstrekket og tilbake, iførst vinterdress (....trenger jeg å si det var en kokt hummer som ankom stallen ??). Vi tømkjørte i dag også, og snart må vi vel spenne for ei vogn :) ellers er det en vis fare for at jeg blir for sprek :)

Annelise

Ingen kommentarer: