torsdag 20. november 2008

Hmmm... litt vel mye vinter ?? ...!

20nov-2008_01


Tja, i går jubla jeg over snøen, men jubel og jubel Fru Blom ... Det ble vel litt vel mye av sorten. Ikke snø nødvendigvis - men vær - eller UVÆR, ....et mer passende uttrykk  ..!!
Ok da, det er relativt hvit og rent nå, mager trøst i kulingen. Måtte jo ut meg hestene i dag, og for ikke å fryse fast i speedcart'en, tok jeg meg en ridetur på Blessen. Han elsker slikt vintervær, og fikk noen fine galopp intervaller i Hjelpdalen, og tømmerveien mot Beistadmoen. For mitt vedkommende var det bare å knipe igjen øyne, klipe seg fast i salen, og la det stå til... hehe.
Skikkelig uvær mens vi var ute, men så kom det en liten lysning gitt, varte i en halvtime, og da fikk Pondus løpe litt på ridebanen. Han har så masse lopper i blodet gutten, og må få "rast i fra seg" litt. Ble i grunnen fort sliten i dag, jogge i snø krever litt energi. Bildene nedenfor er tatt maks en time etter det over, variabel vær kan man vel si.

20nov-2008_0320nov-2008_02
Pussig du, men det ser jo bare idyllisk ut, hehe, den halvtimen det varte. Hestene ble satt på boks etter trening, hørte på radioen de meldte om ekstremvær langs kysten, med full storm helt inn til Stjørdal. Og jada, det ble det, godt å sitte inne å taste på PC'n når stormen hyler ute :)
Annelise

Ingen kommentarer: