søndag 28. februar 2016

Snart vår ?

Tja, si det :-) Straks ferdig med februar, ferdig med vinterferie-uka, og vi snør ned :-)



Dette var på fredagen, og i løpet av helga har det kommet mye mere, det tar nok en tid før alt dette smelter og vi får vår gitt.

Mens snøen har lavet ned i Trøndelag, har jeg tilbragt helga på Olavsgaard på årets Oppdretterseminar. Det er 4. gangen jeg deltar, og jeg kommer hjem like full av ny kunnskap hver år. Veldig mange spennende foredrag i år, som i fjor osv. All ære til Norsk Hestesenter og DNT for flott og inspirerende seminar. Jeg gleder meg allerede til 2017 seminaret :-).

Før jeg reiste nedover rakk jeg en finfin kjøretur med Dag Åsa i nydelig vintervær;



Grei oppladning til husmorferie på hotell dette! Dag Åsa jobber godt og har fin innstilling, og jeg nyter den fine utsikten ;-).

Før jeg reiste fikk jeg nok en oppdatering på Bella fra Veterinærhøyskolen, og det går fremdeles bra, men såret gror sent....



Gipsen fikk ikke sitte på så lenge da foten hovnet og de nederste stingene sprakk opp. Det er reint og uten puss, men fremdeles går sårhulen helt inn til beinet, og de er redde for at det skal gå infeksjon i beinvevet. Hun er derfor satt på en kraftigere antibiotika. Bella har nå vært der i 14 dager, og "takstameteret" tikker og går. Hun er veterinær-forsikret for kr 50.000,- og den summen runder vi vel straks. Venter spent på ny oppdatering fra hovedstaden over helga.

Da er jeg klar for ny uke, og fine treningsturer på snødekte veier :-) Ha en fin kveld.

Annelise

Ingen kommentarer: