mandag 18. januar 2016

Virus og "basselusker" :-(

Både i stall og stue !

Jaja, det er det lite å gjøre med, når disse basseluskene inntar både to og firbeinte. Jørgen har hatt en skikkelig runde med influensa, og jeg som trodde slikt ikke beit på kjærringer, måtte bite i det sure eple på lørdagen og innta sofa'n gitt ;-). Heldigvis ikke noe influensa på meg, bare noen virus som "tok balansen" min. Når det gynger og svaier slik at du blir sjøsyk i din egen sofa ! Den følelsen :-) hehe. Bedre nå heldigvis.

Men det verste er jo at vi måtte stryke Linna fra et veldig fint løp i dag :-(. Men slik er det når vi holder på med "kjøtt og blod", surt likevel. Merka det på torsdagen når vi var ute på treningstur. Pulsen steig for fort!! innsatsen var det ingenting å merke på; Linna står på som bare det uansett hun! Men pulsen, det var for høy, så jeg "lukta lunta" og tok det med ro. Vel tilbake i stallen ser jeg hun snørrer mye, og pusten er slettes ikke som den skal;



Med over 80 i puls, står hun slik og puster, det er helt mot normalt. Vi får pakke inn damen og komme sterkere tilbake når vi er friske alle-mann-alle :-).

Ellers så har Sunflower flytta til sitt nye hjem. Ikke lange turen over skogen, ca 2.5km bare, og vel framme inntok hun sitt nye hjem i ro og fred.



Her sjekker hun liggehallen i Utegangen, og pisser inn sitt nye revir (hehe);



Sunflower virka svært så fornøyd, og tusler etterpå ut og da jeg kjørte sto hun på toppen av haugen og spiste mat. Ikke noe tull og tøys fra de andre hestene heller. Den drektige varmblodshoppa la litt på ørene og piska med halen bare for å markere at "jeg er sjefen her i gården". Varmes Pia toppa ører og viste positiv nysgjerrighet, tror hun kjente igjen Sunflower fra tiden hos oss for faktisk 5 år siden (hjelp som tiden flyr!!).



Lykke til videre Sunflower, måtte du lage mange flotte travere !!

Så - har snøen kommet tilbake *Hurra* :-)





Bella og Dag Åsa er sosiale og nysgjerrige når jeg tusler en tur ut til dem :-)

Vi tok stallarbeidet samme på søndagen, ikke helt tipp topp form hverken Jørgen eller jeg, men sammen så klarer vi det meste :-) Flokken har hatt fri, men nå kjenner jeg at balansen er omtrent som normalt, og Dag Åsa skal få røre litt på seg i dag. Tar det litt pent med henne også, siden det er viruser i stallen. Ingen vits i og utfordre skjebnen heller. Så får vi håpe at vi slipper med dette, nå vil vi har friske hester og friske folk resten av vinteren ! :-)

Ha en fin dag i snøen, Annelise


Ingen kommentarer: