fredag 29. januar 2016

Stille før stormen :-)

Mens yr.no og nyhetene advarer om ekstremværet "Tor" som er på vei, kunne vi kose oss ute i sola og nyte fuglesang og "vår i lufta" på Trøen i går. En nydelig dag i sola lader batteriene før den kommende stormen :-)


Mens Bella, Eldjenta og Utopia fremdeles spiser lunch, har de andre tuslet litt rundt, og kan sees som prikker oppe ved skogkanten. Jeg trodde det skulle komme nedbør i går, og kledde på flokken sine regntepper ;-). 



Maten smaker nok aller best jo lengre inn i ballen den er :-) hehe.


Linna har hatt helt treningsfri pga hoste og snørr. Tok en rolig tur på søndag, hvor alt virka å være helt greit. Drog til litt mere på tirsdagen, men da sto hun jammen og pusta svært så hyppig/tungt etter trening. Skitt au, en slik friperiode pleier å gjøre susen, men den gang ei. Nå har vi tilkalt "fastlege" Lise, som kommer i dag for å ta en liten kontroll på Linna. 


Bella og Dag Åsa henger sammen som erteris :-) Gode venninner disse to, og går selvsagt sammen for å slukke tørsten :-).

Lise skal også ta en titt i munnen på Dag Åsa- Sist hun var her, hadde ulvetennene akkurat titta fram, men var så små at det var litt for tidlig å trekke de. Forhåpentligvis er de kommet litt lengre ut nå, slik at vi får tatt ut dem når vi først har tilkalt veterinær til stallen. Jeg kjenner dem som små spisser der inne, og jeg håper og tror vi får dratt ut disse sylskarpe, plagsomme ulvetennene i dag! 

Dag Åsa fikk en liten treningstur i går, men jammen meg så kom det et par host fra henne også, såden turen ble kort.. Men jeg leika meg litt med "time-laps" funksjonen på iPhone i går, morro;



Men stallen kaller, veterinær Lise er på vei, ha en fin dag :-)

Annelise

Ingen kommentarer: