onsdag 16. september 2015

Klasseløpshelgen :-)

Ja, da er min husmorferie over, og jeg har så smått kommet meg gjennom mine mange Gigabyte med bilder fra årets store travhelg :-) En flott helg, proppfull med hest både fredag, lørdag og søndag.

Jeg reiste nedover tidlig fredag formiddag for å få med meg visning av hester til auksjonen som ble holdt på kvelden. Utrolig masse flotte åringer som ble vist i stort sett veldig god skikk. Høyt nivå!! spesielt på varmblods siden. Noen spesielt flotte "godbiter" blant de kalde også, og noen som fikk alt for dårlig betalt for fine hopper av god stamme (!!...hvorfor ????).

For min egen del er det beste med en slik auksjon, det å få samlet så mange flotte åringer på et brett, se de mønstre i trav og skritt, studere stammer og se hva som kommer ut av de ulike kombinasjoner av hingster og morslinjer. Og sist men ikke minst; se hva markedet vil ha! Årets auksjon ble en positiv auksjon, med rekordhøy snittpris på avkommene og dermed gir håp til oppdrettere og for travsporten!

Lørdagen var det mere tid til å være litt sosial, og samtidig se mange fin V75 løp fra restauranten (litt kaldt i hovedstaden ;-). Men søndagen, det er årets høydepunkt for meg, større enn Oslo Grand Prix, klasseløpsfinalene henger høyest !! I tillegg fikk jeg muligheten til og besøke Norheim Faksen på formiddagen, pappa'n til vårt eget håp; Hauk Viking.

Det ble en svært så hyggelig formiddag, og hingsten viste seg fram som en trivelig og vakker type;


(gå til youtube for å se filmen/bildene i større format)

Virkelig gøy å få hilst på hingsten i sitt hjemmemiljø, og bare konstantere at han er like flott i luftegården som i travbanen. Så langt har jeg mest sett trekk fra Eldjenta i Hauk Viking, men nå ser jeg at krysset sitt, har han nok arvet fra sin gode pappa. Jaja, drømmen om ny stjerne har fått påfyll i helga *knis* :-).

Så da passer det godt og avslutte dagens blogg-innlegg med seiers-bilde av en ny Dobbelt Derbyvinner;

Den lille speedkula Jærvsørappen vinner for en jublende glad Jomar Blekkan; Gratulerer !!
På min FB profil ligger et åpent fotoalbum fra helga; >> HER

Annelise

Ingen kommentarer: