torsdag 10. september 2015

Flinke ungdommer :-)

Ja, eller unghester ;-) Veldig godt fornøyd med de unge håpefulle med innsatsen denne uka. Linna gikk rutineløp på tirsdagen, og jeg fikk akkurat det svaret jeg håpa på; framgang !! :-D

Uka starta med litt regn, og Hauk Viking som er født med vinterpels, har ikke tidligere hatt nevneverdig behov for dekken ;-) Han er godt polstra fra naturen sin side (i motsetning til sin venninne Bella). Men nå går vi mot høst og gutten har fått prøve sin "høstkolleksjon";

Her ser ha litt skeptisk ut, mora også, snuser på sønnen og lurer på hva jeg har gjort nå ;-) Bella har brukt dette shettis-dekkenet på de verste regnværs dagene i sommer, og nå var det på tide gutten også fikk prøve. Litt uvant med dekken på, men etter litt tødde han opp og så riktig så stram og flott ut.

Det er nå mye rart som de skal vennes til, og det er like greit å starte tidlig med det aller meste.

På tirsdagen var jeg som sagt med Linna på Leangen for å teste løpsformen. Det er en stund siden siste løpet (5 juli), og det endte med disk pga galopp. Siden den gang har hun hatt litt ferie på beite, og så trening, masse trening! Hun har vært kjempefin hjemme i trening, og da var det gøy å få positive tilbakemeldinger fra Bjørn Garberg som kusket henne. 

Og dette var Linna sitt svar :-P hehehe. Nå melder vi til løp 21.september; breddepremieringsløp stengt på 12.000,-. Det blir spennende. 

Så har sommeren kommet tilbake, igjen! Snakk om nydelig høstvær, flokken får ut på beite igjen, og skal få være ute 24/7 til over helga. 

Her har Linna og Dag Åsa en aldri så liten "peep-talk".


Første turen alene;


I dag har Dag Åsa og jeg vært ute å trent alene for første gang :-) Og det gikk som forventa helt uten problem. Hun har gått skogsveien inn mot Møssjøen så mange ganger med Jørgen som "hare" og støttekontakt, så nå var hun klar for å tusle på egen hånd;




Snakk om flink ungdom :-D. Jeg storkosa meg i sola og finværet, bak "store" lille Dag Åsa som tusla stødig som ei gammelmærr i skogen. Unghest ER gøy!!

Tilbake på beite igjen venter Linna & Hauk Viking




Og Bella Sweetpike;


På slike dager som i dag er det lett å kose seg ute på beite med flokken.

Avslutta den fine dagen i stallen med en lett tur sammen Linna ned til demningen ved Møssjøen. Linna var sprek og fin, klar for skikkelig trening, men i dag ble det bare kose-tur for henne, stoppe litt ved vannet og nyte utsikten.

I morgen reiser jeg til Oslo og Klasseløpshelg, kjærringa skal på husmorferie og "studie-tur", mens Jørgen steller hus og heim og stall :-) Gleder meg! Ha en fin helg :-)

Annelise

Ingen kommentarer: