onsdag 29. juli 2015

Og da er Sunflower drektig :-)

I dag har vi vært på Langland og fått konstatert at Sunflower er drektig, og dermed kommer det en helsøster/bror til Bella neste vår (Thai Tanic igjen). Veldig hyggelig, og kjekt at det blir to føll på vårparten, med 3 - 4 ukers i mellom.

Eldjenta har termin først neste vår, ca 10. mai. Men går hun like lenge som i år kommer avkommet til Bork Odin ca 20. mai. Sunflower følger på med termin ca 8 juni + 3 dager om hun går like lenge som i år. Spennende :-).  Hauk Viking får en halvsøster/bror, og det gjør jammen Linna også som har Bork Odin som pappa. Og Sunflower kan godt lage en Bella-kopi, maken til behagelig lynne og trivelig hoppe skal en leite lenge etter, ja takk til samme lynne på neste års føll :-)

Her er fosterblæra, med avkommet som et lite "komma" nede til venstre i blæra - fin kar (jada, blir hingst neste vår :-P hehe). 

Ellers nyter flokken ferielivet på beite, mens jeg maler og maler... Phu! arbeidsomt, men så blir det så mye finere, så jammen er det verdt jobben. Har kommet over halvveis inne i "Sporten" nå, så får jeg jobbe meg utover og se om jeg får tatt noe på "Barsel-avdelingen" også før høsten setter inn ??? DET er avhengig av været, og får vi en varm og fin høst er det en liten mulighet :-) vi får se. 

Sola har endelig kommet tilbake igjen, og tørker opp litt etter alt regnet. Ikke noe varme enda, vi har hatt hele 6 sommerdager i Stjørdal i år (altså over 20 varmegrader), og det er ikke sikkert det blir så veldig mange flere (håper jeg tar feil!!). 

Men i går var været flott, og jeg hadde med meg kamera ut på beite sammen flokken og knipsa litt:



Deilig ute når flokken koser seg i sola. Ok - kleggen er her nå, men i skyggen av den store Alma får de fred for både klegg og brems, de står mye der og henger i sola :-)

Annelise - glad for å ha TO drektige hopper på Trøen :-)


Ingen kommentarer: