lørdag 20. juni 2015

Hele flokken samlet igjen :-)

På torsdagen henta jeg Sunflower & Bella Sweetpike hjem igjen, ferdig inseminert hun også (med Thai Tanic igjen). Nå gjenstår det forhåpentligvis to positive drektighetskontroller på damene :-). Eldjenta skal sjekkes igjen til uka, så får vi se da, om hun er ferdig med "date'ing" for denne sommeren? Uansett godt å få samlet flokken, og Hauk Viking synes det var spennende å se Bella igjen:

Og mødrene er vel forlikt, går godt sammen og begge ser kanskje fram til føllene begynner å leike litt mere sammen ?

Eldjenta skal nå i alle fall bli lei sin lille røver, og blir sikker bare glad om han og Bella finner tonen og herjer mere samme ;-) 

Det har endelig blitt en liten pustepause fra det triste regnværet som har preget april, mai og juni så langt. På torsdag var første pustepausen, så kom det noen "flo'inger" innimellom sol-gløtt, og nå melder yr om ei fin helg heldigvis. I dag har jeg åpna opp beitet igjen, den delen som ble stengt av pga regnet....

Bella er feminin, både i "sinn og skinn" :-)

Ligner mere på pappa'n sin hun. Jeg har ikke sett Sunflower som som føll annet enn på bilder, og ut i fram dem er ikke Bella lik mora si i det hele tatt. Ser ut som Thai Tanic har bidratt veldig mye her ja, ingen tvil om det. 

Ellers trenes traverjentene som normalt. Har hatt en periode med litt tøffere økter både Utopia og Linna, men nå letter vi litt opp og forbereder oss til travløp neste fredag. De er begge meldt til fine løp i Orkdal, som er første dagen for årets store travhelg i Trøndelag; Midtsommertravet

Dag Åsa har vært ute å tømkjørt igjen, såååå mye triveligere i sol og med joggesko på. Siste turen var hun kjempeflink, gikk en runde nedi Hjelpdalen, og hun tusla avgårde som ei "stødig gammelmærr" :-). Hun er sikkert helt klar for vogn nå, og jeg liker å kjenne det slik; at nå er det bare å spenne for, hesten er klar og vel så det. Har aldri opplevd at noen av våre unghester har vist en eneste protest eller ubehag av noe slag første turen med vogn. Og slik vil jeg ha det :-D. 

Det er heftig lynne i lille frøkna, har bein i nesa, men er snill som et lam. Så langt ser hun usedvanlig edel og smekker ut, helt annen type enn andre åringer vi har hatt tidligere. Tror kombinasjonen av Åsajerven pappa og Moe Odin morfar har slått ut helt perfekt her altså ;-) hehe, og jeg er ikke inhabil *smil*. Jeg tror ikke hun blir noen stor hoppe, hun er ca 138cm på manken pr i dag, og blir vel ca "akkurat passe stor" tenker jeg. Målet for sommeren er innkjøring, og og beite. Vi er så heldige å ha beitene "rundt husveggen" på Trøen, og kan kombinere beitesommer med temming og noe aktivitet. Jeg tar flokken inn om natta fremdeles, ikke noe varme her i Trøndelag enda. Og det er vel ingen vil om at de vil inn til kveldsmat og halmsenga si;




Ha en fin helg, nyt sola som endelig skinner i Trøndelag :-)

Annelise

Ingen kommentarer: