tirsdag 5. mai 2015

Venter på Eldjenta :-)

Som har termin i morgen. Hun er ganske stor nå synes jeg, men så flott, kler rollen som drektig hoppe med stil :-)

Via IP-kamera ser jeg hun ligger å koser seg en del på boksen om natta nå, mere enn normalt, men bortsett fra det ser det ikke ut til at hun er like utålmodig som meg. Jeg er nysgjerrig - og lurer så veldig på "hvem som holder til der inne". Magefølelsen sier stor hingst, men jeg tar gjerne feil, jeg som ønsker meg hopper. Tiden vil vise. I dag har de kosa seg ute i sola hele flokken, og Eldjenta er snar til å stille seg opp for gjensidig "grooming" med sine venninner, de må ta sin tørn i tur og orden:

Over er det Utopia som må til pers.

Så må Linna ta sin tørn. Eldjenta elsker slik gjensidig kløing, og går gjerne runden i luftegården og koser meg hver og en. Og når kosen er unnagjort, stiller hun seg ved grinda og roper på meg. Rar hoppe dette, stor personlighet, og veldig vakker. Hun vil noe hele tiden; ut, mat, kos, oppmerksomhet, "se på meg - se på meg" :-). Jeg tror nok ikke det kommer føll i natt heller, men man vet jo aldri. Ikke alle hoppene som er like "flinke" til å si fra at nå er det dags. Sunflower var veldig lett å lese, hun gikk en hel dag og var tydelig i gang med fødsel. Håper Eldjenta også er like lett "å lese". Vil gjerne være til stede å se til at alt går greit. Førstegangs-fødende som hun er, da må matmor være til stede. 

Lille-Bella er fremdeles lita synes jeg, og så slank og edel og veldig forskjellig fra kaldblodsføll :-). Hun har ikke vist interesse for Sunflower sin krybbemat enda. Men hun nipper i graset og høyet, og smaker litt på de tørre stråa som mora spiser. Litt løs i magen har hun også blitt, men det håper jeg går fort over. 

Hun er nå veldig vakker og tillitsfull, og synes det er helt ok at jeg legger med sammen henne på gresset og nyter sola. 

Været i dag har vært så nydelig, skulle ønske det varer leeenge.

Mens jeg venter på Eldjenta sitt føll, får jeg nyte Sunflower sin fødsel en gang til; 



Annelise (som er helt klar for å ta imot føll igjen)

Ingen kommentarer: