tirsdag 23. september 2014

Og DER kom høsten :-)

Nesten over natta ;-) Eller, den traff meg med et plask og vel så det i går! To hester trent i går, og første"mann" ut var Utopia. Overraskende frisk og rask ... hmmm... Hun som normalt er tung å be, og temmelig lat i trening, jogga på så lette bein i går at jeg ble nesten overraska. Har kjørt mye tungt den siste tiden, men i går fikk hun på seg den lette Speedmaster vogna, og ble "fjærlett" i steget gitt :-).

Neste hest ut var Linna, og DA kom regnet, storm og blest og haggelbyger og neggelsprett ! En kald og blaut tur gitt;

"Auto-piloten" min er ikke innstilt på høst enda, så jeg glemte votter, men overlevde pga den vinterfôra regndressen min :-). Haggelbyger på "neggel-sprett-fingre" er ikke godt, men tilbake til stallen er det nok å gjøre, og man kommer da i varmen igjen ;-).

Hestene er flyttet over i luftegården, og div dekken er tatt ned fra låven. I natt har det også vært kuldegrader, så nå er sommeren definitivt over. Men den har jo vært så varm og fin, lever en hel vinter på den ! 

Lill Faksa skal ut å svette litt i dag. Hun har også gått mest tungt siste uka, og skal få en tur i SpeedMaster vogna i dag :-) Skal få kjenne på hvor lett det er å dra på lita kjærring i lett vogn kontra tung trykkvogn ;-). Kanskje hun flesker til med fjærlett steg hun også ? ;-). 

Annelise


Ingen kommentarer: