tirsdag 21. januar 2014

Offroad markatur!

I går fikk Sunflower en skikkelig offroad markatur! Nesten et år siden sist vi har brukt denne delen av marka, og det skylles myrer/blauthøl. Nå er det barfrost, og da er det nesten bare fantasien som stopper oss ;-)

I fjor oppdaga jeg denne delen av marka forbi Hofstadmyra for første gang fra hesteryggen, og vi fikk mange fine rideturer før våren kom og satte en stopper for turen dit. Veldig ok for meg å oppleve "noe nytt", ikke bare ri de samme stiene, og om hestene føler deg likedan er det bare bonus! Turen i går ble ikke noen "pes" treningsmessig, mest som rekreasjon å regne, godt for kropp og sjel.

Mange bratte kneiker å klatre, litt vanskelig å få fram den "bratte følelsen" med kamera, men jeg har gjort et lite forsøk, bli med på tur den som orker ;-)



For Sunflower så er en slik ridetur i utfordrende terreng rene helsebota! Hun sliter jo med disse låsningene, så offroad klatreturer er bra for hennes bakpart. Hun er også nesten som ei fjellgeit ;-) Blitt utrolig flink til å fote seg i vanskelig terreng, er styrbar og veldig samarbeids-villig.

I dag er det småjentene sin tur, det er litt kaldere i dag (10 minus), og jeg håper det er like vindstille som i går (endelig en dag uten masse vind!!!). Får se hva jeg finner på til de to unge Damer når jeg kommer opp i stallen :-)

Annelise

Ingen kommentarer: