mandag 7. januar 2013

Fuktig start på det nye året . . . :-/

Og bare for å gjøre det helt klart; det er været jeg snakker om ;-) Rekordtørr desember er åpenbart historie, og det kompenseres nå: med regn og tåke!! Stålisen på Møssjøen har sikkert ikke smelta, men for å være på den sikre siden, velger vi å trene andre steder nå.

2013-jan4-jenta_01

Jepp, tåke og regn, men gampene må da få sin trim uansett. Eldjenta bryr seg ikke om været hun ;-) og trener fint. Vi er liksom inn i perioden: vintertrening for henne, men det er ikke mye som minner om vinter akkurat. Venter på snø, slik av vi kan ri galopp intervaller i nysnø, jeg gleder meg til det – og det velger jeg å tro at også Eldjenta gjør ;-). I mellomtiden går vi med tung vogn i bakkene, og Jenta trener godt!

2013-jan4-jenta_02

Damper godt av Damen etter ei økt!

2013-jan6-faksa_01

Lill Faksa er like lite opptatt av vær og vind som Eldjenta, og jobber bra i bakkene hun også. Stor og flott hoppe, som er “2-åring” nå. Langbeint og høyreist, flott eksteriør på henne, og treivelig gemytt.

I dag er det oppholdsvær noen timer, og kanskje jeg er heldig å får trent to hester før regnet tar til i ettermiddag en gang :-)

Annelise

Ingen kommentarer: