tirsdag 24. januar 2012

Stor Jente nå :-)

Hun ble pr. def. 3-åring 1 januar, og i går gikk hun godkjent prøveløp, og vi har enda en løpshest på stallen :-D !! wow som tiden flyr, ikke lenge siden hun kom til verden synes jeg;

lillejenta-21mai_09

Husker det som om det var i går :-) Jørgen og jeg på vei hjem fra Bjerke med Vinge Blessen, fikk telefon da vi passerte Elverum like før midtnatt, vi hadde fått føll :-) På bildet over er hun ute for første gang dagen derpå, tester sin lange pipstilker ;-)

Og nå er hun altså som starthest å regne;

2012-jenta-23jan_01

Tiden flyr virkelig fort !! I går var det fin vinterbane på Leangen, og selv om hun travet alene bakerst, for ca “halv maskin”, klarte hun kravet med god margin. Når hun kommer til start vil tiden vise, men det er ikke noe hastverk, hun kommer til start når vi tror hun er klar for det. Nå blir det trening og atter trening framover, så får vi ta det som det kommer :-)

Sunflower og Utopia hoster fremdeles Smilefjes med tenner, det er jammen en hardnakket snue de har fått!! Siden Sunflower hadde masse snørr og gørr i tillegg, ble hun satt på penicillin-kur (penovet). Den tok unna det verste, så hun snørrer ikke lengre og er mye bedre, men hoster…

2012-sunflower-23jan_01

Vi er ute å skritter i vogn, og etterpå må det rulles! Hun elsker å rulle seg etter “trening” Solsikka vår, en skikkelig livsnyter er hun.

alf-ardvinna-23jan_01

Bildene over er tatt i går, nyyydelig vinterdag, og flokken koser seg ute. Her står Alf og Ardvinna og slapper av, nyter livet disse to også. Liker seg i hverandres selskap disse to, og står sammen og “henger” mellom måltidene. Begge trener bra for tia, Alf er nå en høfflig gentleman som gjør akkurat det han får beskjed om, utrolig enkel hest denne gutten :-) Ardvinna liker å bestemme litt selv Smilefjes som blunker, og jeg blir sterk i mine armer når jeg prøver å ta “makta tilbake” .. hehe. Hun er et råskinn til å trene, ogfår masse styrketrening for tia. Håper et slår positivt ut og at hun får en fin vår på banen igjen. I motsetning til Alf har hun løpsfri nå, og skal bare kose seg i marka og trene masse til våren :-)

Vi har fått stabil og kald vinter, akkurat slik jeg liker den best, og jeg håper det holder seg slik langt uti februar :-)

Annelise

5 kommentarer:

Einar sa...

Har fulgt med denna bloggen din ei stund,og må si jeg er kraftig imponert,verken av hestene eller jobben du gjør,men åssen i all verden du kan kalle deg "ufør" og det pga ryggen.Je har dreve me hest nå i snart 50 år og tror alle hestefolk veit kor mye hard og tung jobb det er.Itte bare er du en skam for det norske samfunnet men også for oss hestefolk.Gi trygda di til noen som virkelig trenger det.Du klarer å trene 7-8 hestar og ha stallen aleine,og så kan du påstå at du itte greier å jobbe?Du er tilogmed så frekk at du kaller deg selv for "travtrener",og gode resultater på banen for "en god dag på jobb"Skammelig.Du skylder på kreft og det ene og det andre for å få sympati hos fælk,helt utrolig,alle veit jo at det er blank løgn.Bloggen din er et flott bevis på åssen trygdesvindlere vi har her i Norge og kan vel sikkert brukes som bevis.

Anonym sa...

Tror ingen ting av dette kan måle seg med lidelsen din. Stikk og få undersøkt hodet ditt - ditt rasshøl!

Annelise Wara sa...

Hei "Einar" (eller var det Linda du het), du har allerede fått svar ser jeg. Du har ikke drevet 50 år med hest, og du er heller ikke spesielt smart på data (du har lagt igjen dataspor) Jeg vil anbefale deg å være forsiktig. Ditt oppgitte navn, alder og kjønn stemmer ikke, jeg vet hvem du er! Ta det litt rolig nå, før dette går for langt.

mvh Annelise (og takk for adressen du la igjen (!), anonymitet på Internett eksisterer ikke)

Line sa...

Einarlinda sliter visst psykisk.. Sjøl har jeg tre hester og de drar meg opp av senga og ut HVER ENESTE DAG! Uten dem hadde jeg sovet storparten av vinteren og ikke måttet tvinge kroppen til å holde seg i gang. De gir meg mening i hverdagen, utfordringer, gleder og grunn til fysisk trening på tross av smerter. Økonomisk er det et slit, men da må en velge vekk ting en strengt tatt ikke MÅ ha.

Ting tar litt lenger tid når en er handicappet, men det blir gjort allikevel. Enten det er å fikse gjerder, stelle hest eller ordne stallen. Så må en bare se an dagsformen hvordan arbeidslista blir den dagen. MÅ-ting står alltid på lista, og på en god dag får en tatt med noen BØR-ting også.

Uten trygd ville jeg måtte mottatt sosialstøtte. For jobbe greier jeg ikke lenger, så ustabil som dagsformen min er. Men hest er helse for meg, og gir meg et rikt liv. Livskvalitet, heter det. Og om jeg så skulle rive med meg ei sløyfe fra et stevne med en av dem så innebærer ikke det at jeg er hverken trygdemisbruker eller arbeidssky. Det betyr at jeg har spinket og spart for å få deltatt, at jeg har fått hjelp til å komme meg dit og hjem med hest og utstyr, og at den daglige omgangen min (trening og håndtering av egne hester) har båret frukter.

Jeg synes oppriktig synd på Einarlinda. Så fattig livet må være for slike stakkarer.. Og så trist det må føles å ikke kunne glede seg over ting slik vi andre kan.

Stå på, Annelise. Synes det er inspirerende å se hva du greier å få til selv med en kranglete og smertefull kropp. :-)

Hilsen Line.

Annelise Wara sa...

Takk for hyggelig tilbakemelding Line :-)

Jeg hadde planer om å slette "Einar" sitt innlegg, men tror nesten jeg lar det stå, som et vitnesbyrd på "menneskets iboende faenskap", og hva sykelig sjalusi og misunnelse faktisk kan føre til !!

Om noen biter på "kroken" til "Einar", får de bare gjøre det, slike folk har jeg uansett ikke noe til felles med. Reinspikka vrøvl og vås fra A til Å, ikke så mye mere å si om innholdet der.

Noen få råd til "Einar"; Bestill time til psykiater, få hjelp!! I tillegg kan jeg anbefale daglig stallarbeid; det er helsebot for kropp og sjel!! Jeg hadde ikke vært særlig oppegående uten min daglige trim i stallen :-)

Jeg har nå stengt bloggen for anonyme innlegg, heretter må man identifisere seg på en eller annen måte. Du er velkommen til å si din mening "Einar", men da må du stå fram med ditt sanne navn. Det tror jeg ikke du har "baller til", bokstavelig talt ;-)

mvh Annelise