lørdag 22. oktober 2011

Ridebanetrim :-)

Ble det på torsdagen for flokken. Ikke ofte våre hester står inne, men på torsdagen fikk de det, det regna, sludda, blåste og var skikkelig utrivelig i de værste bygene :-/ så det ble innedag. For å kompensere litt, fikk de løpe litt fra seg, to og to på ridebanen, samt at Alf fikk en “blåser” på lokalbanen, siste finpuss før løp på mandag for ham.

Så må jeg bare innrømme; nå gleder jeg med til kuldegrader og snø, vinteren er veldig velkommen, for nå er jeg lei regn og mørkt og gjørme og ruskevær!! Vil ha like fin vinter som i fjor; velkommen skal du være :-))

Men tilbake til torsdagen, tok med lommekamera og knipsa små-jentene, de koser seg sammen, og det er Utopia som trekker opp til fart og morro. Artig lita Pie, hun er så lita og kjapp, og freser rundt, mens Eldjenta kommer etter i lange “sjumils-steg”. Mens Utopia er lita og kjapp, er Eldjenta stor og har et lagt steg, blir spennende å se hvem av de to “kropps-typene” som gjør det best på banen med tia. så holder de gjerne på helt til de blir så slitne at de står i et hjørne og damper :-)

jentan-20okt_3

En liten videosnutt også, bløtt og utrivelig, men det regner ikke sååå mye siden kamera er oppe. Kom i byger, sludd og regn :-(

jentan-20okt_1

jentan-20okt_2

Utopia har vokst veldig i høst, og er overbygget bak så det holder nå. Blitt ca 140 cm på rumpa, så det er da håp :-) Er ikke sikker hun strekker seg mye forbi storebroren sin (147 cm han), vi får se. Mora er 148 cm og pappa’n er 158 cm, så jeg hadde håpa hun skulle tippe over 150cm, men er ikke overbevist enda om at det skjer ;-)

Sånn, i dag regner det ikke (i skrivende stund i det minste ;-) og yr.no lover et ok uke, håper det er slutt på regn og møkkavær nå. Vil ha litt kulde, litt barfrost FØR snøen legger seg ren og hvit  - å som jeg gleder meg til vinteren !!!

Annelise

Ingen kommentarer: