fredag 30. september 2011

Alfalfa og Ardvinna skal ut å lufte seg :-)

På Leangen søndag 2 oktober :-) Begge to skal gå løp, så det blir spenning x 2 !!, en travel dag på banen. Det er løp to søndager på rad nå, så V75 lørdag 15 oktober, og løp de to siste mandagene i oktober. Faktisk hele 6 løp på Leangen denne måneden, kan ikke huske at vi har hatt slikt løpstilbud her oppe før :-D !!

Når det gjelder V75 lørdagen 15 oktober, er det bare Ardvinna som i teorien har et løp. Det er første kvalifiserting til Hoppedivisjonen, nye saker for meg dette, og vi får ta løpet på søndagen først, og legge vidre planer for Ardvinna etter helga. Hun har flere muligheter i hverdagstravet i oktober også, så det lover bra.

Men, det er Alf som er er førstemann ute på nå søndagen;

2011-startliste-2okt_alf

Han møter enklere motstand enn sist, men har et dårligere startspor. Han har trent veldig godt, er en ærlig sliter som gjør det han får beskjed om :-) og var veldig fin i sista arbeidet i går, så jeg håper på en god premie :-) helst blandt de 3 beste hehe – optimist som jeg er. Men bare han gjør et bra løp rent sportslig, så er jeg alltid fornøyd jeg ;-)

2011-startliste-2okt_ardvinna

Så var det Ardvinna da, hun har havnet i et tøft selskap, veldig mange gode hester her. Det var hele 25 hester meldt til dette løpet, og 10 som ble avvist, dermed er det bare de formsterke hestene med nok poeng på startlista, og mange tøffe hester imot. I likhet med Alf har hun fått et mindre heldig startspor :-/ Bakspor på tillegg er ikke akkurat drømmesporet – for å si det pent. Men dette er loddtrekning, og bare uflaks. Hun har i likehet med Alf trent veldig bra hjemme, faktisk MEGET bra, tror ikke jeg har kjent henne så overivrig og spenstig før, hun strutter over av energi, og det kan hun virkelig få bruk for i dette selskapet gitt!!!

Klarer hun å hevde seg blandt de gode konkurrentene, er hun vel klar for hoppedivisjon i V75, hvis ikke blir det å satse på hverdags-travet resten av måneden for henne. Vi får se :-)

Som normalt (!!) er det ventet masse nedbør til søndagen, vi drukner snart, jeg har aldri vært så lei av regnvære før :-( Vet ikke helt hvordan det vil slå ut for Alf, men jeg innbiller meg at det ikke er like “hemmende” for han som for Ardvinna. Alf er liten og lett, sendes ut skoløs og har bare en sprint å trave, mens Ardvinna er stor og tung, og om banen “regner seg hard”, har det ikke noe å si for henne, men blir det gjørmete så sliter hun. Kommer ut skoløs som vanlig hun også :-)

Annelise

Ingen kommentarer: