tirsdag 26. juli 2011

Ardvinna forbereder seg for Biri :-)

Til helga drar vi til Biri og Ardvinna skal ut i knalltøft V75løp. Et jevnt felt med mange gode hester, og den “siste” som kom med av de 21 meldte hestene hadde 550 poeng, så er er det mange som har gode prestasjoner i raden!

2011-26juli-V75

Det er fire hester som starter fra strek, resten står på 20m tillegg, og der har Ardvinna fått 6.sporet, noe jeg er veldig fornøyd med. MYE bedre det enn innerspor på tillegget, og spor 4 for digre Ardvinna hadde vært litt “krise” ;-) Hun er så diger at det “trange” 4.sporet er ikke noe for henne.

I dag har vi vært ute å “freshet” litt opp på pusten, og jammen er hun i form, tror aldri jeg har kjent henne bedre, så JA, vi gleder oss til helga :-).  Travpressen har også vært på tråden i dag, både Stallskriket og Trav og Galopp nytt ville ha stalltips og info fra siste arbeider, så jeg er spent på hva de skriver i tipsespaltene sine i morgen :-) Feltet er åpent, mange gode hester, og jeg tipper at både Nordlirappen, Donn Lyn, Lome Brage og Striks blir betrodde hester av ekspertene. Selv tror vi Ardvinna er god for en finfin premie, ja endog til en trippel plass på en god dag uten “trafikk-problemer” underveis. Så gjenstår det å se da, om ekpertene mener det samme ;-)

2011-26juli-ardvinna_01

Etter dagens treningsøkt er det “spa-behandling” av Damen, først en deilig dusj, så stelles beina: kjøles ned med kaldt vann, billig og effektivt. Etter dusj og massasje og “spa-behandling” av beintøy foregår en egen liten  “sermoni” i flisa;

2011-26juli-ardvinna_02

Den faste rulle-sermonien etter dusj fikk hun gjøre inne i dag, med teppe på !! Ute regnet det, og nydusjet Ardvinna i luftegård betyr den mest avanserte formen for “spa-behandling”; gjørmebad !!! Det er virkelig helt toppers synes Ardvinna.

Eldjenta har også vært ute å trent i bakkene i dag, og hun er blitt så fin og så sterk nå, at det er en fryd å kjøre henne. Har utviklet seg veldig den siste tiden, tatt en skikkelig steg opp, hyggelig framgang :)

Annelise

3 kommentarer:

Elisabeth Jensen sa...

Masse lykke til på Biri. :D

Kommer dere nedover fredag? For da kunne jeg hilst på dere hvis dere var der like tidlig som fredagsløpene går. 3åringen til samboeren min skal gå. :)

Annelise Wara sa...

Hei, vi reiser lørdags morgen, og blir til søndagen vi. Har også meldt Ardvinna til et hoppeløp, V65 på Bjerke onsdagen, men siden hun går lørdagen er det ikke sikkert vi kommer med. Finner ut det i løpet av dagen. Men om hun kommer med tiltross for halvrad, så kanskje vi møtes på Bjerke ondagen ? Hadde vært veldig hyggelig :-)

Anonym sa...

hei :) du er helt, jah ! du tar nydelige bilder ! ;o eg er medlem på noe som heter minstall.no og lurte på om eg kunne bruke bildene du tar av hestene dine ? :) nydelige hester skulle ønske eg hadde de <3 har jo selv en ponni men vil gjerne ha flere <'3