fredag 18. februar 2011

V75 på Leangen i morgen :)

Phu, sommerfuglene har allerede tatt plass, og nervene begynner så smått å fortelle meg at det er i morgen Ardvinna skal debutere i V75 løp for oss. Å det blir så ufattelig spennende !!

2011-19feb-V75liste

Det er totalt fem hester som starter fra strek (2140m) og resten har 20m tillegg. Heldigvis bare fem på strek, for da blir det ikke det trange 4.sporet til Ardvinna, hun får volte motsatt bak hest nr 5. Phu! Trangt 4.sport hadde ikke vært spesielt bra, laaangt bedre å fortrekke omvendtvolte :)

Det er morro å lese div tipsere sin vurdering av løpet. De som har sett de siste løpene til Ardvinna vet hva som bor i damen av farts ressurser og stayer-evne. De som bare ser tallene i programmet har ikke trua på damen – naturlig nok ;-) Trav og Galoppnytt (TGN) tipper henne på trippelen, mens Bengt travtips i Dagbladet bare har sett på papiret og sier det ikke er fartsressurser nok i Ardvinna og klassifiserer henne som C-hest …hehe. Leangens pensjonerte sportsjef; Arngrim Saupstad skriver; “ Såfremt 4-Ardvinna får et sparsomt løp (hører du Tom Erik) så kan hun vinne. Store fartsressurser”. Så jada, her er det mange ulike vurderinger ute å går.

Jeg vet hun er i knallform, hun trener faktisk mye bedre (rent pulsmessig/kondismessig) enn hva Vinge Blessen gjorde i sin glanstid (2009, da han løp 24.9 og tjente 123.000,- kr på 6 måneder), så jeg er oppriktig VELDIG spent på morgendagens travløp. Hun har nok ikke “24.9-fart” i beina sine akkurat, men hun har kondisjon og styrke som en hest ;-) bokstavelig talt. Jomar Blekkan har uttalt til TGN at full distanse ikke er noen fordel for Ardvinna (??!!), jeg mener motsatt; at sprint hadde vært en ulempe, og at full distanse er en stor fordel … :)

I Adresseavisa er morgendagens V75 løp vurdert av Hans Tronstad, og han skriver; “Ardvinna er en dyping. Kom sterkt tilbake etter galopp sist. Nå med Eminente Tom Erik Solbert”. Joda, det er en helt grei vurdering ja!. En av norges beste kusker dette, og klarer han og lose henne feilfritt ut fra start, har de gode sjanser på en finfin premie, jeg tror faktisk damen er en “trippelkandidat” :-))

Men, jeg er så nervøs, og gleder/gruer med veldig. Håper Ardvinna går et bra løp, at kusken gjør en god jobb, så får det går som det går. Hadde vært veldig morro med en fin sportslig prestasjon. Min egen mor er 75 år i morgen, Ardvinna; du får ære min mor og gjøre stas på henne :)

GRATULERER MED MORGEDAGEN MAMMA :))

Annelise