tirsdag 31. august 2010

Shitt happens….

Og med fasit i hånd er det så lett å se hva man skulle ha gjort annerledes …. 

Det ble ikke godkjent prøveløp på Ardvinna i går, for hun ble rapportert !! For å være helt ærlig, det var det siste jeg hadde forventa på forhånd, men i ettertid er det det ikke vanskelig å forstå at hun faktisk BLE rapporter, og hvorfor……

Første runde fløt veldig fint, men hun ramla helt sammen i travet i siste sving og på oppløpet. På siste bortre flaksa det av ei baksko, og det gikk temmelig trått etter det. Jeg så selv at travet ikke fungerte i siste sving og på oppløp, og prøvde etter beste evne å støtte henne, og ta det pent i mål. Tidsmessig viste jeg vi hadde litt å gå på, så jeg prøvde så godt jeg kunne og holde henne i noen lunde pent trav (….men så selv det “rakla” for mye…..).

Vel nede i boksen ser vi hvorfor. Venstre baksko forsvant, og da vi tok av bussene på frembeina var det stort kjøttsår i høyre kodeledd pga mugg Det har nok vært en smule ubehagelig – for ikke å si vont! å trave med slikt sår. Begge deler (sko og mugg) får vi ta selvkritikk på, det er vårt ansvar å holde dette under kontroll…. så ris på rumpen !!

Så – nå blir vår oppgave å få sko på plass, få mugg under kontroll, brette opp ermene og trene godt til neste forsøk ! Nytter ikke å henge med geipen her, tåler man ikke litt motgang er det bare å finne seg en annen hobby ….

2010-provelop-30-08

Annelise

2 kommentarer:

Camilla Isabell Kolstad sa...

Bedre lykke neste gang :D
Ardvinna er smashing!

Annelise Wara sa...

Ja, vi får satse på det. Og damen er så fin så, like fin og snill som hun er stor (og hun er veldig stor ....*fnis*).