mandag 23. august 2010

I balanse :-)

2010-travbanen-22aug_01

I går tok vi turen over i lett speedcart til travbanen for å sjekke om damen er i balanse, og JA, det er hun :) All trening av Ardvinna foregår under sal, det er sjelden vi har på sele og vogn, men i går var det på med lett vogn, sjekk, og full pakke. Hun har fått masse overskudd i ferieuka si (vår hehe) på beite, og strutta over av energi og løpslyst i går. Tok det relativt pent siden hun ble vaksinert for få dager siden, og jammen er jeg gansske så støl og stiv i mine armer i dag. Ardvinna hadde slettes ikke lyst å ta det pent !

Vi testa travet med sjekk, og hadde busser framme i går, og det fløt bedre og letter enn noen gang før. vi kan godt ha på litt tyngre busser framme, eventuelt legge på litt lettere sko bak. Så da blir det snart prøveløp på damen :) Gleder meg veldig !!

Sunflower har reagert med MASSE snørr etter vaksinen, og får helt fri fra trening til snørr og gørr er over. Traverdamene står begge inne om natta nå, mens resten er på beite. Vel, i går fikk hele gjengen inn til natta, for det ble vel mye regn. Men planen er at resten av flokken skal få stå ute en stund til, men værgudene bestemmer det. Jeg sover ikke godt om natta om flokken står ute og det regner, da har vi det bedre både hestene og jeg innendørs gitt ;-) Yr.no sitt varsel er ikke bare lystig lesning for tia, men vi tar en dag av gangen :)

Ingen kommentarer: