tirsdag 20. april 2010

Lokalkjøring, snøstorm og “vår”-yre hester … :)

17april2010_01Det skjer så masse for tiden, både på hestefronten og i nyhetsbildet. Vulkanene på Island har herjet med hele Europa, og minnet oss på hvor små vi mennesker er ! I tillegg er det “hvit vår” = møkkavær og mye motgang på hestefronten. Nesten så jeg får lyst å følge i Islands fotspor og lette litt på lokket jeg også Winking.  Bildet til venstre er utsikten fra bilen på vei til traløp lørdagen !! Og det er snart mai !!! URK!

 

Vinge Blessen og jeg tok turen inn til Leangen på lokalkjøring i helga. Målet var å holde hesten i gang, noe jeg delevis klarte. Han er blid og glad, virker happy for å komme på banen og ser ut som han storkoser seg i varming mm. Ingen sure mine, og tildels stri i varming. Vi hadde 40m tillegg på en sprint, dårlig løp, men poenget var bare trening og gjennomkjøring. Klarte faktisk å holde gutten i gang gjennom siste svingen og forbi der han tidligere har stoppa. Men gamle luringen stoppa da vi passerte kroa denne gangen. Da fikk han skikkelig marsjordre, og tok seg sammen og økte tempo litt. Tiden ble ikke noe å skrive hjem om, for å si det slik det, det er MYE å gå på enda . Nå er heldigvis hestens eier (les:gubben :) av det positive og optimistiske slaget, og har trua på at vi er på rett vei. Jeg deppa litt etter dårlig innsats, Jørgen synes vi får ta med oss det positive; hesten ER frisk, og det var bedring i positiv retning å spore :).

Men været er bedriten for tia, JA – nå klager også jeg . Det får da være måte på drittvær i slutten av April. Søndagen fikk Pondus litt bakkeintervaller;

pondus18april_01
Det er bare å kle seg for full vinter gitt !!

Eldjenta og Vinge Blessen;

I går slapp jeg radarparet på ridebanen, og det var full rulle og vel så det. Blessen er så våryr at han holder på å hoppe ut av sitt gode skinn. Snakk om propell, lar bildene tale for seg selv;

19april2010_01
Begge starta treningsøkta med å rulle seg skikkelig å snø og sand !! Så var det action !!

19april2010_05

19april2010_03

19april2010_04

19april2010_06

19april2010_07  19april2010_09

19april2010_10

19april2010_11

19april2010_13

En blir jo rett ut glad av slike våryre og flotte hester i “fri dressur” :) Slike dager gjør at det er MORO å jobbe med hest, uansett motgang og vær og vind :)

Annelise

Ingen kommentarer: