onsdag 24. februar 2010

….og vi trosser kulegradene….

minus25

Skal være den første til å innrømme at når gradestokken viser 25 blå til frokost, er dørstokkmila veldig lang for hestetrening …. Global oppvarming meg her og global oppvarming meg der….. Worriedikke så mye vi merker til det her i Stjørdal nei !

Men sola varmer, det er tross alt snart mars (og vår….!), og midt på dagen hadde gradestokke flytta 10 hakk oppover, og Blessen og jeg er klar for litt trening i “bare” 15 minus;

2010-blessen-annelise-23feb
Godt påkledd smiler vi pent til selvutløseren Cool. Like greit å pakke seg helt inn, det er til og med en liten trekk ute, og da blir det fort kaldt “bak hesterumpa”. Vinge Blessen har fått noen turer nå etter han ble friskmeldt, og i går var det litt futt i gutten. De første turene var naturlig nok rolige og bar preg av 6 ukers hvile. Men i går var han tildels sprek, og viste treningsglede, det gir gode forhåpninger  for våren!!

Pondus fikk en tur i kulden på mandagen, akkurat samme økta som Blessen; bakkeintervaller fra E14 og opp. Gutten er sprek, og som alltid treningsvillig og ivrig. Pga kulden er det lite “farlig” å møte på veien, som unger med ski/akebrett osv Blushing… De holder seg inne, og Pondus slipper å møte så masse “skumle saker”.

2010-pondus-22feb_01

Vi har i grunnen veiene stort sett for oss selv i kulden :) Ganske greit. Sprengkulden har nå tatt en liten pause, og det er bare 12 kuldegrader ute, godt til meg og Pondus som skal ut å trene litt i bakkene igjen :)

Annelise

5 kommentarer:

Nevvi sa...

Så LITE snø dere har?!! Hvor høy har Pondusen blitt nå?

Annelise Wara sa...

Akkurat passe med snø her :) Var ganske bra, så ble det mildvær noen dager, og masse snø regna bort. Så kom kuldesjokket, og lagde is av alt .... I dag har det snødd bittelitt, og i morgen får Blessen trene på fiiine snødekte veier.

Jeg har ikke målestav ... :-/ Så Pondus har jeg ikke fått målt på lenge. Men jeg tror ikke han har vokst særlig i høyden den siste tiden. Tipper han står på ca 155 cm enda. Skulle gjerne hatt meg en målestokk, men finner ingen ... !

Nevvi sa...

Hvis jeg ikke husker helt feil, så har de nå den jeg kjøpte på Horze i sin tid i FT-katalogen. Ergo burde forhandlere av FT kunne ta den inn i hvertfall. Billig, og bra nok for sånn hobbymåling av egen gamp.

Annelise Wara sa...

Jeg fant den :) skal høre med FK butikken her, om de kan ta inn. Leita både på horze og skoies sine hjemmesider uten resultat. Men den i FT katalogen har akkurat hva jeg trenger :)

Nevvi sa...

Den har en litt upraktisk størrelse å sende, derfor har de den ikke i nettbutikken tenker jeg.