mandag 22. februar 2010

Bitende kaldt for tiden :)

I skrivende stund sitter jeg å venter på at sola skal ta litt tak i gradestokken her. Det er minus 21 grader, og jada, vi skriver 22 februar og vinterferie….men man trenger jo ikke “gni det inn” av den grunn…. Det er 15 grader for kaldt synes jeg….. !

Sola skinner, og masse blå himmel, men hva hjelper det når gradestokken har “fryst fast” i bunn? og det har vært tendenser til stiv kuling i tillegg! Lørdagen var jeg ute å kjørte hest, riktignok i bare –12 grader, men så mye vind at det var KALDT. I går droppa jeg kjøring av hest, det var –15 og like masse vind. Utsatte treninga til i dag, og nå er det minus 21  ute…. HJELP ….!!

Den fine snøen som kom rakk og smelte mye før kuldegradene satte inn, og nå er det surt og kaldt og steike hardt overalt….. “syt og klage” hehe…. Det var masse snø:

2010-feb
Såpass at jeg måtte skjøte på galen gitt, det kunne fort blitt for fristende for Pondus med strømgjerde bare til låra ..hehe. Men plastikk stolper og litt strips fikser saken, og vips så ble det en smule høyere – til ære for Pondus :)

2010-18feb-tamp_01
I forrige uke var det supre treningsforhold, masse snø og flott! Eldjenta har fått være med Vinge Blessen på nok en tur, og det synes hun er stas. Sist hadde jeg på pulsbelte på begge to, for å se hvordan den lille damen takla turen. Det gikk veldig bra. På flata og nedoverbakkene lå hun stort sett 20 slag over Blessen i puls. Men i motbakkene lå de nesten likt, litt mere å trekke på Blessen. Så nå har Eldjenta havna i treningsdagboka på PC’n min, og om ikke lenge blir det systematisk logging av henne også.

Pondus har også trent veldig bra siste uka. Fikk noen litt tøffere økter, og har tålt de meget bra. Et par fridager i luftegården har han fått nå (både for å ta seg igjen og pga bitende kulde). Men i dag skal han få lufte seg litt igjen. Kjennes sterk og fin ut gutten, og jobber veldig bra i bakkene!!

Da er kaffkoppen tom, og sola har forhåpentligvis virka litt på gradestokken :)

Annelise

Ingen kommentarer: